Sunday, March 2, 2014

BURSA KAMI DATANG (MAKAN TENGAHARI DI YUSOF KOFTECI BURSA)- BAB 6

Assalaamualaikum wbt,
Bas berhenti di sebelah restoran Yusof Kofteci berhadapan dengan Hotel Hilton Bursa ....rasanya restoran ni pakar dalam bidang daging bakar.....memang enak sangat lunch di sini....nasi boleh tambah...(ada setengah tempat nasi tambah kena bayar USD 2) kofteci- grilled meat ball restoran.

DI SINI MAKANANNYA SEDAP DAN MENYELERAKAN.....SEBAB DAH LAPAR KOT...
NAK GI MAKAN TENGAHARI DAH NI...SEJUK DAN .LAPAR.....

Masa tengah lapar ni tengok menu mereka sedap je, yang pasti ada roti,sayur fresh,cili jeruk dan yang paling menyelerakan Kofteci....perghhhhh

 AHLI ROMBONGAN KAMI
FAMILI AKU MASIH TUNGGU BEBERAPA LAGI LAUK DAN MAKANAN
 BUDAYA MEREKA WAKTU MAKAN MESTI ADA ROTI
NI DIA KOFTECI  DAGING TU....MEMANG SANGAT SEDAP ..MENYELERAKAN

Perlu diingat di Turki, nasi memang satu makanan yang begitu mahal...tetapi disebabkan mereka tahu orang Malaysia mesti nak makan nasi mereka sediakan jugak.

SEDAPNYA NASI.....HEHEHE.....MAHAL DI TURKI
 AKU SUKA SAYUR FRESH NI
CILI JERUK PUN ADA

Anak perempuan aku tak makan daging jadi....kami mintak ayam panggang dah macam rupa sate pun ada,  tetapi di bakar kering...pun sedap jugak...


Aku sempat snap beberapa foto Kofteci mentah yang mereka jual kepada pelanggan2 tempatan.....kalau lah dah dekat waktu balik Malaysia.....gerenti aku beli bawak balik rumah....tetapi.....sabar ajelah.....sehingga hari ini masih teringat2 rasa enak kofteci ini.

BENTUK BULAT YANG UNIK
YANG TERGANTUNG DARI JENIS DAGINGYANG LAIN AGAKNYA....
NI DIA KOFTECI MENTAH ...
Lepas makan apa lagi bergambar depan restoran sebelum meneruskan perjalanan ke Pusat Bandar Bursa.....destinasi seterusnya....ULUCAMI  atau BURSA GRAND MOSQUE yang kaya dengan sejarahnya.

PERUT DAH KENYANG HATI PUN SENANG....HEHEHE
AKU PULAK SEPERTI BIASA.....POSING LAGI.....ENTAH BILA DATANG SINI LAGI..
SEJUK GILER.....

No comments: