Wednesday, July 8, 2015

MASJID AL UMM SEKSYEN 2 BDR BARU BANGI - APRIL 2014 (BAB 1)

Assalaamualaikum wbt,

Mengimbau turutan peristiwa tahun 2014 selepas pulang dari umrah dan ziarah Turki pada Feb 2014....kawan karib aku dan wife , Aslina Razak (Gina) beriya2 mengajak kami membeli rumah di kawasan ini. Gina yang menjaga projek ini.....sudah setahun dia memujuk....biasalah harga rumah ni agak mahal dan tinggi....tetapi lebih rendah berbanding harga di Putrajaya atau Kuala Lumpur....antara pujukan Gina..."Abang Rosli, Has (panggilan kepada wife saya)....ada masjid depan rumah ni"...bayangkan setahun kami tidak pun ke lokasi rumah ini sebab tidak mampu (aku akan buat entri khas pasal rumah ini akan datang)....

Masa bulan April 2014 aku datang tu...terkejut tengok kawasan tu sekarang......tersergam 6 biji rumah.....depan rumah ini ada sebuah Masjid baru dalam kerja-kerja tapak dan menanam cerucuk....

Kawasan ini sebelum ini adalah semak samun dan penuh dengan pokok2 hutan....adalah dekat-dekat 5 tahun aku tidak ke lokasi ini....

Tetiba hati terdetik tengok saiz rumah 6 Residence....dan Masjid Al - UMM....

Masjid Al UMM
view dari bilik tidur utama rumah no 3 , pilihan kami
(tapi belum beli lagi)

Balik rumah aku dan wife....berbincang panjang lebar tentang rumah.....tentang lokasi dan tentang Masjid depan rumah baru yang kami tengok....

No comments: