Wednesday, March 30, 2016

RUMAHKU SYURGAKU - (BAB 9) RUMPUT BARU

Assalaamualaikum wbt,

Selepas aku  meracun rumput,  sebulan jugaklah aku tunggu banyak kerja lagi nak buat....kena cangkul batu dan akar lalang....mesti kena buang dulu.....tanah dahlah keras....dah lama tak buat kerja berat....cabaran betul....tangan melecet perkara biasa...Ada seorang pekebun datang menawarkan diri dengan kos yang sangat menarik....aku tolak dengan alasan nak tanam sendiri...


SELEPAS SEBULAN DIRACUN

BATU2 KECIK DAH DI ASINGKAN

Memang tanam rumput sendiri tidak secantik dan tidak bagus kerja mereka tetapi aku puas hati....dapat berkebun, dapat bersenam dan dapat ilmu baru tentang penanaman rumput...

FEB - APRIL 2015

APRIL - MEI 2015
Selepas dua tiga bulan, aku tengok rumput ni susah nak merebak,  beli lagi rumput dan tanam rapat-rapat....baru rasa lebih cantik.

JUN - JULAI  2015
JUN- JULAI 2015

Akhirnya.....bila dah penuh dan merebak hijau dan cantik...beginilah hasilnya....aku puas hati....


Alhamdulillah.....seterusnya cabaran untuk mengekalkan kehijauan  dan kesuburan rumput....

No comments: