Friday, March 8, 2013

MEREMPIT- LEPAS GERAM

Assalaamualaikum wbt,

Alhamdulillah program yang dirancang oleh Unit tempat kerja berjalan lancar....dah lama tak jadi Setiausaha dan sekretariat....panik jugak. (Program Kempen Menunggang Dengan Selamat ke Tempat Kerja 2013 pada 22 dan 22 Feb 2013.  Program praktikal di Cyberjaya pada 23 Februari  dari jam 10.00 pagi hingga 4.00 petang). Hari pertama kelas teori dan ceramah keselamatan....hari kedua baru praktikal dari Menara TM seramai 65 orang terus berkonvoi ke Cyberjaya dengan diiringi 6 Polis Tafik bermotosikal kuasa besar.

TEKUN DENGAR TAKLIMAT DARI POLIS TRAFIK
Lesen motor saya perolehi tahun 1979 dan sempat 13 tahun bermotosikal semasa belajar hingga  awal bekerja dulu...hingga tahun 1992....terlalu banyak asam garam sepanjang 13 tahun....merempit....kemalangan serius....kemalangan kecil....kemalangan hampir meragut nyawa saya dan banyak lagi....tak terkata....ngeri  bila dikenang....

Sementara menunggu para peserta praktikal menunggang dengan selamat....saya amik kesempatan meninjau beberapa motosikal  besar dan tergerak hati nak mencuba Skuter berkuasa tinggi kawan...dalam hati berdebar2 jugak....almaklum dah dekat berbelas tahun tidak menunggang....amik kesempatan try skuter kawan 460 CC,  berat dan boleh tahan besar jugak.....saya hanya mencuba dua pusingan di Cybersports Arena , Cyberjaya , berdebar2 dan tangan sedikit mengeletar....entah kenapa...

JANGAN TIRU AKSI INI SEBAB SAYA TIDAK PAKAI TOPI KELEDAR KESELAMATAN DAN
BOLEH MEBAHAYAKAN KESELAMATAN SENDIRI
 TENGAH NAK SPEED LAJU....
 AMIK KORNER SEBELUM PARKING
 TENGAH STAND PARKING
DAH SELAMAT PARKING....
Boss saya marah dan tak berapa 'happy' dengan 'gelagat' saya menunggang tanpa helmet....saya hanya senyum dan mintak maaf sebab 'gelagat' saya memang tidak ada dalam skrip kami dan sebagai salah seorang watak utama sebagai sekretariat ianya mengundang rasa kurang senang di kalangan peserta dan sekretariat yang lain.

Saya cuma dapat puaskan hati saya dengan mencuba skuter kawan....ada pulak kawan lain suruh saya cuba motor lagi besar....Voyager 3....saya tak berani....

No comments: