Monday, August 3, 2015

MASJID AL UMM SEKSYEN 2 BDR BARU BANGI - MEI KE DIS 2014 (BAB 2)

Assalaamualaikum wbt,

Dari bulan April ke Disember  2014 aku sering sangat berulang ke kawasan rumah baru....setiap kali ada ruang jugak aku akan ambik gambar perkembangan dan progress pembinaan Masjid...dari info yang aku perolehi dari kariah surau dan Masjid situ,  target mereka adalah pada bulan Julai 2015 dan digunakan pada bulan puasa 2015....

VIEW DARI DEPAN RUMAH AKU

Dalam masa yang sama aku jugak menguruskan penjualan rumah lama aku (2 buah) dan mengurus loan untuk rumah baru...(Tunggu next update pasal rumah.....)

VIEW DARI KAWASAN PARKING BERHAMPIRAN PASAR BANGI

Bangunan Masjid semakin ketara......dulu hanya tapak ....kini dah nampak bentuknya...macam2 aku dengar ,ada kata kos Masjid ni RM 12 Juta... ada kata kurang dan ada kata lebih...biasalah  tu cakap2 orang .... dan dari hasil infaq dan derma rakyat dan MAIS. Pengerusi Masjid ini  bekas YB,  YBhg Ustaz Dr Shafie Abu Bakar dan Penaung  YBHg Dato' Dr Haron Din Al Hafiz.

VIEW DARI BILIK TIDUR UTAMA RUMAH AKU

Apapun orang cakap....its ok....yang pasti aku dan keluarga In Shaa Allah dapat beli rumah depan Masjid dan cabaran besar menanti aku dan keluarga untuk sama-sama mengimarahkan Masjid Al UMM ini nanti.

No comments: