Monday, September 28, 2015

RUMAHKU SYURGAKU YANG BARU - (PROSES PINJAMAN DAN CABARAN) -BAB 2

Assalaamualaikum wbt,

Allahuakhbar....besarnya cabaran.....membuat permohonan loan yang baru dengan umur yang semakin senja....kebetulan tugasan kerja semakin mencabar minda, boss dan rakan kerja memberikan tekanan yang sangat besar....syukur alhamdulillah akhirnya loan lulus pada bulan Oktober 2014 dengan begitu banyak masa dan proses....Allah Maha Mengetahui. Lebih enam bulan menguruskan semuanya. Kunci rumah dapat diambil beberapa hari sebelum cuti krismas 22 Disember 2014....rasa lega dah dapat kunci.....

Aku jual dua rumah untuk beli satu rumah......persepsi sedara mara, kawan2 dan macam2 lagi...x boleh nak jelaskan satu persatu.....Aku berserah pada Allah. Alhamdulillah rumah  teres satu tingkat di Sek 16, Bdr Baru Bangi telah selamat dijual.....duit pun dapat pada bulan November 2014.
ALHAMDULILLAH DAH SELESAI JUAL..HILANG SATU NILAI SENTIMENTAL RUMAH PERTAMA AKU....

Rumah teres dua tingkat di Sek 4....sampai kini belum dapat buyer....agen bagitau susah sebab nilai rumah dan keadaan ekonomi yang tidak menentu.....In Shaa Allah...adalah buyer nanti...


SAIZ LOT 22X75....JIKA ADA YANG BERMINAT, HARGA BOLEH RUNDING

Ada ketikanya gerak hati lebih penting.....kalau mendengar pandangan orang memang pening.....ramai yang tertanya....nape jual dua beli satu....aku tiada jawapan khusus ,....yang pasti aku mahukan rumah yang lebih luas dan parking luas....aku dan wife solat isthiqorah beberapa kali...sebelum membeli rumah ini.....


LUAS LAMAN PARKINGNYA DAN AGAK SELESA

Next entri......kerja pembersihan dan perabut dapur...

No comments: