Sunday, May 15, 2011

SEKOLAH RENDAH- BAHAGIAN 2 ( akademik)

As Salam,

Kali pertama masuk darjah 1 A,  entah camana dapat aku dah tak ingat.....kelas ada sampai 1 E, biasalah darjah satu bukan tau apapun......hujung tahun result tak ok,,,,,dan masa tu memang ada lagi politik perkauman antara guru....sekarang baru faham..... kena tukar ke kelas 2B....setengah tahun ajer.....lepas tu masuk 2A semula, ada 2 guru yang tolong aku naik semula ke kelas 2A iaitu Pn Tijah dan Pn Maznah. Kekal dari 3A hingga darjah 6A.

Dalam kelas aku ada  80 % Cina dan India....selebihnya kulit sawo matang dan muka cina cam aku tapi ada darah Melayu....Bilangan pelajar 50 orang dan maksima 52 orang.  Kalau exam mesti aku dapat no 22 dan paling teruk no 33. Biasa no 1 hingga 10 mesti pelajar  Cina dan India sahaja.  Paling terbaik aku pernah dapat no 18.....sejak dari darjah 3A hingga 6A, persaingan memang hebat.  Aku mana ada tuisyen.....tak mampu....masa tu aku tidak pernah rasa rendah diri pun.

Anak2 pelajar Cina mesti anak orang kaya, lawyer,  jurutera dan berniaga.....bapa aku kerja sebagai buruh di MPPJ, dalam surat beranak aku tertulis Grass Cutter....dulu aku tak pernah rasa rendah diri....dan  sekarang aku sangat bangga dengan abah aku dan emak aku sebab hantar aku ke sekolah ini....


Lepas ni rakan2 kelas aku pulak....

No comments: