Thursday, September 15, 2011

THIS IS A GOOD ONE

As Salam,

Biasa dalam bulan puasa aku mesti dapat banyak email yang kreatif dan merangsang minda supaya tidak mengantuk .  Di bawah ini salah satu yang aku dapat dari kawan2....dah lupa nama mereka ni.


Mathematics:
This comes from 2 math teachers with a combined total of 70 yrs. experience.
It has an indisputable mathematical logic. It also made me Laugh Out Loud.
This is a strictly mathematical viewpoint..it goes like this:

What Makes 100%?

What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? 

We have all been to those meetings where someone wants you to give over 
100%.

How about achieving 103%?

What makes up 100% in 

life?

Here's a little mathematical formula that might help 

you answer these questions:

If:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

is represented as:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

Then:

H-A-R-D-W-O-R-K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

and

K-N-O-W-L-E-D-G-E
11+14+15+23+12+5+4+7+5 =96%

But ,


A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

And,

B-U-L-L-S-H-I-T
2+21+12+12+19+8+9+20 = 103%

AND, look how far ass kissing will take you.

A-S-S-K-I-S-S-I-N-G
1+19+19+11+9+19+19+9+14+7 = 
118% 

So, one can conclude with mathematical certainty, 

that while Hard work andKnowledge will get you close, andAttitude will get you there, its theBullshit and Ass Kissing that will put you over the top.


 Now you know why some people are where they are!

Kita jugak biasa dengar gelaran2 yang diberi kepada mereka ni seperti, talibarut boss,  kaki ampu, kaki jilat bontot boss, kaki repot dan macam2 lagi......tapi aku pernah terdengar sorang kaki ampu ni menjawap......" sukahati akulah apa aku nak buat.....aku pun nak hidup jugak....ini cara aku".....

'tepuk dada tanya selera'..yang ni kita biasa dengar   ....'tepuk dada tanya iman' , sekarang aku suka yang ini.

2 comments:

rezeki said...

salam

fenomena ampu mengampu dan mengadu domba ni selalu ditemui bukan sahaja dikalangan sektor kerajaan dan swasta , malah dalam politik pun lagilkah pulak
sib baik saya mmg tak minat politik hehehe

semunya akibat pegangan kepada ajaran agama yang tak kuat dan tak kukuh , maka itulah jadinya

bukan mereka ni takde agama, tapi tak dapat mempraktikkan apa yang disuruh dan disarankan oleh agama

dan lagi satu, mereka ni belum diberikan taufik dan hidayah dari Allah

moga suatu hari nanti, mereka sedar akan kesilapan mereka setelah diberi taufik dan hidayah

"asal tanah dari tanah"

rosli said...

CR,

Betul tu, kita sama2 doakan mereka