Sunday, February 19, 2012

IMPIAN JADI NYATA....GOLDEN DREAMS- PART 1

Assalamualaikum wbt, 

Dalam hidup setiap orang mempunyai banyak impian, cita2 atau golden dreams......aku tidak terlepas.....impian di zaman kanak2....zaman remaja, ....zaman bekerja,...zaman awal berumahtangga......zaman berkeluarga.......zaman membesarkan anak2 dan akhir sekali zaman menuju ke alam fana......

Aku teringat beberapa belas tahun lalu (sekitar 1994 hingga 1996) aku kerap jugak berjumpa dengan Dr Mohd Hj Fadzilah Kamsah (sekarang Dato)....salah satu nasihat dia pada aku....."kita kena ubah target (cita2) kita bila ianya dah tercapai....cuba ubah target  yang lebih tinggi dan kita tahu kita mampu capainya, Insyallah ".

Bila zaman berlalu....satu demi satu impian jadi nyata......alhamdulillah.....Allah mendengar doa, perancangan dan semua yang terdetik di hati aku......

4 comments:

sonata anak kancil said...

assalamualaikum - bersyukur lah bila impian jadi kenyataan - sekiranya sebaliknya - kita perlulah muhasabah diri - ada hikmah disebalik ketidaksampaian impian itu

mama ju said...

Alhamdulilllah, semua tercapai.
Hidup rasa indahkan?

rosli said...

Hjh Zaleha,

Insyallah.....

rosli said...

Mamaju,

Insyallah....mana yang dah tercapai saya sangat bersyukur.