Friday, April 26, 2013

SELEPAS TUGASAN RASMI- MEE UDANG NUR ZETTY, CHANGKAT JERING (KUAH PEKAT)

Assalaamualaikum wbt,

Trend sekarang kalau ke Taiping,  tidak sah kalau tidak merasa kuewtiau Doli, melawat Taman Tasik Taiping, Zoo Taiping dan banyak lagi....dan sejak akhir2 ni ada satu lagi aktiviti yang jadi perkara wajib....makan mee udang di Kuala Sepetang  atau kawasan berhampiran...

Trip kali ini saya dan kawan2 sengaja tidak singgah restoran mee udang Mak Jah kerana orang terlalu ramai ketika itu dan terus ke pekan Kuala Sepetang....sempat singgahsalah satu  restoran mee udang Port Weld di Kuala Sepetang.....tapi saya masih kenyang ketika itu....tengok ajer kawan2 makan mee goreng udang dan mee udang...

Sebelum bertolak pulang pada 25 Mac lalu,  sorang kawan saya yang menetap di Taiping ( Hj Murad) berpesan...." cubalah mee udang Nur Zetty di Changkat Jering sebab kuahnya pekat".....lokasi restoran sebelum memasuki tol Changkat Jering restoran  sebelah kiri dan jalan masuk ada beberapa pokok manggis"...Saya cari dan jumpa....tidak susah mencari lokasinya....hehehe...mee udang punya pasal gerenti cari....


TU DIA.....KECUR AIR LIUR SAYA....PERGHHHHH
LAGI DEKAT...BAWANG GORENG PENUH
TERBAIK..UDANG FRESH...PERGHHH
Semasa menikmati mee udang ni... saya di hampiri pemilik restoran (sudah terlupa namanya)..bekas anggota syarikat saya bekerja sekarang dan dia dah pencen....akhirnya dia belanja saya.....tak perlu bayar..hehehe....makan free saya hari tu....setakat ni ,  Mee Udang Nur Zetty adalah yang terbaik saya pernah makan....bukan pasal saya makan free, tapi saya dapat rasakan lengkap dengan citarasa saya.....tak sempat tanya harga pun.....tapi saya berjanji akan datang semula dengan isteri dan anak2 saya ke sini satu hari nanti.

Dalam perjalanan pulang.....sejak berbelas tahun dulu.....kalau dari Kedah, Penang, Taiping saya mesti singggah RNR Tapah.....satu kemestian membeli jambu air dan jambu batu....termasuk kuah rojak sekali....kali ini juga tidak terkecuali....

BANYAK PILIHAN SAMA JAMBU AIR, JAMBU BATU DAN MANGGA
KUAH ROJAK MAK BEE PILIHAN ANAK POMPUAN SAYA

2 comments:

CM said...

salam

sedapppkan,,cm pun dah pernah rasa ,suami yg kenalkan,,beza dgn mee udang mak jah dia lebih pekat..

rosli said...

Cm,

Betul tu....kuah dia best sgt.