Wednesday, May 28, 2014

ISTANBUL KAMI DATANG (MAKAM ABU AYUB AL ANSARI)- BAB 36

Assalaamualaikum wbt,
(27 JANUARI 2014- ISNIN)
Selesai sudah naik kereta kabel yang  berjarak 350 Meter...destinasi kedua berjalan kaki .terus menuju ke Perkuburan Abu Ayub Al Ansari.....mata aku liar tercari2 kalau2 ada ternampak kubur Ahmad Ammar Ahmad Azam....memang tidak kelihatan kerana perkuburan ini agak luas dan tidak ada rezeki kami buat masa ini..... Sila rujuk sejarah Islam dan kehebatan Saidina Abu Ayub Al Ansari ( Khalid bin Zaid RA)
SEMUA BERJALAN KE PINTU MASUK
ISTERI TERSAYANG POSING HABIS... GAMBAR YANG AKU PALING SUKA...
AKU KERAH MEREKA IKUT SAMA
MUNGKIN INI SALAH SATU PINTU MASUK UTAMA
LUAS KAWASAN PEMAKAMAN INI
POSING DULU SEBELUM MASUK
DI BAHAGIAN DALAM MAKAM AKU JUMPA PAPAN TANDA INI...SEJAK TAHUN 622
SEPERTIBIASA TAKLIMAT DI DEPAN MAKAN ABU AYUB AL ANSARI
BERPAGAR MAKAM ABU AYUB AL ANSARI YANG JUGA SAHABAT NABI MUHAMMAD SAW
KELAM DAN CANTIK BAHAGIAN DALAM MASJID DI SINI
SATU POST KENANGAN DI SINI
WIFE PUN TURUT SERTA POSING
Luas dan cantik bahagian dalam kawasan makam ini.....rupanya di bahagian luar lagi cantik siap ada kolam air pancut lagi di luar.....selain kawasan makan jugak sebagai kawasan pelancungan dan kebetulan ada makam sahabat Rasulullah SAW iaitu Saidina Abu Ayub Al Ansari yang terkenal dengan perjuangan dan kepahlawanan dan yang paling penting adalah pengorbanan beliau di dalam mengembangkan syiar Islam di bumi Turki dan Eropah.
PEMANDANGAN DARI LUAR
LUAS DATARAN INI UNTUK PELANCUNG
POSING ISTIMEWA BERSAMA WIFE
CANTIK  KAWASAN PEMAKAMAN INI
LAGI POSING AKU DAN WIFE
ADIERA DAN WIFE MENCELAH
Aku masih tercari2 makam Ahmad Ammar Ahmad Azam....namun diberitahu oleh Ali makam tersebut di bahagian lain dan agak jauh untuk berjalan kaki. Al Fatihah
Sepanjang aku nak leluar dari kawasan makam sempat amik beberapa foto sekitar Makam ini.
BAHAGIAN LUAR SALAH SATU PINTU MASUK KE MAKAM
ANTARA KEMUDAHAN DI SINI
MUNGKIN KE PEJABAT PENTADBIRAN MEREKA
MENUJU JALAN KELUAR KE BAS

Sementara menuju ke bas pemandangan di sekitar luar makan berhampiran dengan stesyen kereta kabel memang cantik dan luas....apa lagi posinglah....

WIFE POSING LAGI

Selepas ini bas terus ke Spice Market......yang ditunggu -tunggu.....shopping...

No comments: