Monday, October 19, 2015

RUMAHKU SYURGAKU - BAB 3 ( LAMAN LUAR )

Assalaamualaikum wbt,


Biasalah.....setiap ada waktu aku dan wife selalu jugak berkunjung ke rumah baru...sementara tunggu pinjaman perumahan diproses......rumah ini dah lebih satu tahun kosong kerana mereka sibuk mencari pembeli....sehinggalah aku jugak mencuba nasib...

Lalang dah makin panjang dan persekitaran rumah nampak macam usang dan buruk.....aku, wife dan anak2 macam tidak sabar untuk membuat kerja pembersihan....

Dapat je kunci dari pemaju aku mula berkira-kira dengan laman luar....wife aku takut ...katanya pernah nampak biawak dan anak ular di belakang dapur. Aku sempat mencari tukang potong rumput, Ummar namanya dari keturunan Pakistan yang begitu ramai sekarang di Bangi mencari rezeki...beratus jugak kos potong lalang dan semak yang tebal ni...jom kita tengok versi sebelum dan selepas :

1. DEPAN RUMAH :
SEBELUM :
SELEPAS :

2. BELAKANG RUMAH :
SEBELUM :
SELEPAS :

3. TEPI RUMAH KANAN 
SEBELUM :
SELEPAS :

4. TEPI RUMAH KIRI:
SEBELUM :
SELEPAS :

In Shaa Allah next entri...kabinet dapur dan re wiring...berkebun, tanam rumput dan pokok baru....

No comments: