Wednesday, December 16, 2015

AKHIRNYA UNIFI DAPAT DIPINDAHKAN KE RUMAH BARU

Assalaamualaikum wbt,

Aku dinasihatkan agar tidak post atau citer pasal Unifi di rumah baru kerana penyedianya adalah Syarikat tempat aku kerja jugak....rupanya baru tau kawasan rumah baru aku ni dianggap kawasan perumahan baru dan kebetulan ada 6 biji rumah sahaja...kos untuk menarik kabel dan menyediakan infra memang begitu mahal.....semua tu aku faham...

Kebetulan Unifi di lama aku masih belum putuskan,,, jarak  rumah lebih kurang 2.5km sahaja....aku dan anak2 sanggup ke rumah lama semata2 nak main internet dan buat kerja untuk guna internet...banyak bulan jugaklah....

Akhirnya setelah melalui beberapa fasa dengan yang menyediakan infra...akhirnya awal Oktober lalu...tersedialah DP depan rumah.....Alhamdulillah.


KONTRAKTOR NAIKKAN DP
SIAP DAH

2 November lalu....akhirnya kontraktor Unifi datang ke rumah dan memasang terus Unifi....kami semua lega kerana Unifi sekarang memang satu keperluan yang sangat2 penting...


KONTRAKTOR TM SEDANG UKUR 'DUCK FIBER'
HANYA ADA 8 PORT....RUMAH DI SINI ADA 6 SAHAJA...
AKU DAPAT PORT YANG PERTAMA
DUCK FIBER DI PAKU KE TEPI DINDING RUMAH DENGAN KEBENARAN AKU
TERUS KE TINGKAT SATU RUMAH BERSEBELAHAN PIRING 
ASTRO
BHG DALAM RUMAH....BILIK TIDUR UTAMA AKU
FINALLY.... UNIFI SIAP DI PASANG

Satu rumah gembira sangat dengan Unifi dan yang paling gembira anak dara aku ....hampir setiap hari dia download  siri drama Korea....dia masih menikmati cuti sementara mencari pekerjaan ...

2 comments:

Casa Alitiyla said...

Asm... boleh saya dapatkan no kontraktor.unifi tersebut. No saya 0124001623

Unknown said...

Boleh BG no kontraktor Unifi no Saya 0193720057/ BG no tuan nk brtye?