Monday, May 21, 2012

UTAMAKAN KESELAMATAN ATAU BIARKAN ??

Assalamualaikum wbt,

Kekadang saya allergic dengar perkataan suka komplen.....salah ke saya tegur pasal parking, salah ke saya tegur pasal cara orang letak kereta,  salah ke saya tegur orang  kalau orang tak jaga kebersihan tangga termasuk letak barangan rosak termasuk kerusi patah atau pintu rosak di kawasan tangga.....saya suka komplen atau  utamakan keselamatan.....Saya orang safety...saya dilatih untuk pastikan keselamatan pekerja....heran betul sebab ada yang tak suka dan anggap saya suka komplen....."Jika keselamatan itu menyusahkan cubalah kemalangan"....
Sampah putung rokok sentiasa ada....
 
Kat anak tangga pun ada
Apa kesalahan Kia Forte ni...?

Pada saya keselamatan mesti diutamakan.....mata saya kelat tengok barangan rosak dan lusuh di tepi tangga atau depan lif servis......nape mereka tak bersihkan atau kemaskan.....saya tak pasti.....yang pasti bila kita berkongsi bangunan dan parking kita akan jumpa bermacam ragam manusia.....pada ramai orang keselamatan adalah common sense.....tapi bagi kami....keselamatan perlu diurus dan bekerja secara selamat adalah keutamaan yang paling penting.

 
 Kat atas kotak telefon kecemasan pun ada kotak rokok

No comments: