Sunday, August 5, 2012

TANDA KELAHIRAN IMAM MAHDI- AKHIR ZAMAN

Assalamualaikum wbt,
(berkogsi email dari rakan pejabat)

Salam Ramadhan,

Dari kuliah subuh yang teman dengau Ahad subuh kelmarin, Ustaz Sukri Harun memperincikan senario sohih tanda keujudan imam mahdi dan akhir zaman. Hasil dari ceramah beliau disimpulkan berikut:-

1)     Imam Mahdi telah ada sekarang tetapi kita tak tahu dimana, mengikut para periwayat Imam Mahdi akan muncul di Khurasan. Dimana khursan ada 3 senario iaitu khurasan di bumi Afgan/rusia sekarang (adanya kumpulan Taliban bermaksud pelajar), khurasan di bumi Isfahan, Iran (adanya loji nuclear iran) dan Khurasan juga merujuk kepada bumi Asia Timur iaitu dikawasan alam melayu (islam bermula di tanah arab, bangun kemudian di tanah afrika, then bangun tanah monggol/India (genzen khanl, dan last turki, diriwayatkan kebangkitan terakhir membantu al mahdi dari kumpulan Shoib bin… tak pasti lak ayahnya tetapi kenapa diriwayatkan  guna bin dan tidak pula ibnu (ibnu guna by Arab, Ini bermakna bin diguna oleh org sebelah Asia Timur. Islam akan bangkit di kawasan ini. Para orientaalis dan yahudi telah maklum kedatangn al-mahdi dan mereka dah buat persiapan melalaikan umat Islam. Mereka serang dan cuba hapuskan Toliban dan Ben Laden di Afghanistan, Checen di Rusia, Syiah dikuatkan di Iran. Syiah ni Yahudi, sebenarnya asalnya Abdullah bin Sabak, seorg Yahudi yg berpura masuk Islam utk rosakkan Islam dari dalam sejak zaman khalifah al-rashidin lagi. Syiah juga sekutu Amerika, Yahudi, itu pasai Iran dok buat nuklear pun dia acah je nak serang tapi tak. Di Syria sekarang Iran dengan terbuka sokong Basir al Asad utk hapuskqn umat islam Sunni. Iran juga dakwa terbuka bahwa Amerika tidak akan dapat tumpaskan Iraq dan Toliban di Afgan jika tanpa bantuan Syiah. Di Tanah Arab sekarang telah bangkit semula Islam, dan Yahudi tertekan bila Mesir  jatuh ketangan Ikhwan dan kini Syria pula.Bukit Thursina letaknya  di Syria dimana mengikut al-Quran Nabi Isa akan turun disana pada akhir zaman utk membersihkan dan hapuskan kristian bermakmum dibelakang al-Mahdi.

2)     Berbalik kepada Imam Mahdi, dikira-kira umurnya kini telah menjangkau 26 tahun. Dikira2 beliau lahir pada tahun 1986. Ingat tanda yg dihebohkan dulu,dimana dilaporkan komet helly akan jatuh kebumi. Kejatuhan tahi bintang adalah tanda2 kelahiran para nabi dan rasul dan begitu jugak tanda kelahiran al-Mahdi. Tahun 2012 tolak 1986 = 26 tahun. Ada 8 atau 14 (tak ingat lak) tahun lagi Mahadi akan muncul dikhalayak utk memerangi yahudi dajjal. Tahukah kita wawasan 2020 yg populis sangat di Malaysia dan Dunia tuh. Ianya adalah sasaran dan agenda Yahudi utk melalaikan umat Islam Asia Timur supaya mengejar kemewahan dan Dunia maju serta leka hingga akhirnya dikeroyok oleh Yahudi. Negara arab tandus seperti Dubai pun dah maju gila, hingga sampai ke keliling Mekah dgn bangunan dan projek mewah. Depa tuh dah puas kaji al-Quran dan atur semua strategic utk banyakkan pengikutnya diakhir zaman serta nak hapuskan ramalan depa apa yg depa dapat dari al-Quran. Di Negara kita tak kurang program suntikan mereka, spt Felda venture, ada Yahudi disebalinya, Lynnas di Kuantan tu juga kepunyaan Yahudi.

3)     Berbalik ke tanah Arab, Mekah kini ditadbir oleh Raja Abdullah, umur dah 92 tahun. Bagi lagi 4 tahun lagi jek, then mungkin  koluinnalillah, so raja muda sekarang putra salman akan naik tahta, 3 anak raja akan berebut utk jadi raja muda dan akhirnya akan berlaku perang besar di Jamratulakabah. Al-Mahdi dan pasukkan akan muncul memerangi dan hapuskan ketiga-tiga puak ini. Puak-puak org hitam akan runtuhkan Kaabah, mereka ada ramai kat tanah Saudi. Nampaknya projek besau kat Kaabah ni bakal tak jadi apalah kot. Bebalik kepada puak Syiah, mereka akan memerangi al-Mahdi dan mengejar al-Mahdi hingga ke Kaabah.   Orang Amerika mana boleh masuk Kaabah, so yg masuk adalah Syiah.

4)     AL-Ustaz mengupas perkara ini berdasarkan nas-nas hadis dan quran yg nyata. Gelombang ni dah kuat sangat. Aceh dah dibersihkan dan kini umat Islam giat beragama disana dan seluruh nusantara. Kejadian menyembelih umat islam di Mynmar kini juga ada kaitnya nak hapuskan  gerakan Islam. Toliban adan golongan pelajar atau gerakan Islam yg membawa panji2 hitam membantu al-Mahdi. Apa yg dimaksudkan Tholiban tu tak semestinya tholiban di Afgan tetapi umum kepada gerakan kebangkitan Islam. Tholiban, al-qaeda dan tentera al-mahdi  berjuang memakai baju hitam tetapi di Syria kini, yahudi dan askar basar asad berperang dengan pejuang berbaju putih, pelik siap yg berbaju putih… itulah para malaikat katanya

5)     Renung2lah perjalanan kita…kekawan…sebagi ingatan…berlumba2lah pd bulan ramadhan ni..

Malam tadi di Surau Al Kauthar, Bdr Baru Bangi,  YB Ustaz Nashruddin MP Bachok  mengingatkan jemaah bahawa tanda kecil Kiamat dah terlalu banyak....tunggu masa sahaja tanda2 besar Kiamat. Sekadar ingatan kepada semua termasuk saya.


35 comments:

mama ju, said...

Salam sejahtera

Terimakasih atas ingatan ini.

rosli said...

Mamaju,

Insyallah, kita sama2 ingat mengingati dan berkongsi ilmu.

Anonymous said...

SLM.sy hnya member I pndagan.jgn lah kita selalu myalahkan syiah.sebab takut kita trmsuk jerat yahudi yg melagakan kita semasa Islam.yg patut kita salah/perang ialah kafir. Yg terang2 musuh Islam.

Anonymous said...

salam semalaysia, penganut2 syiah ni sebenarnya pengikut2 dajjal, tapi ramai yg terperangkap krn kejahilan. keseluruhan hadis2 direka oleh syiah, sudah banyak perbahasan di bentangkan ttg syiah tapi para pengikutnya tetap tidak faham. syiah = kafir oleh itu kejahatan syiah dengan kejahatan org2 kafir adalah sama. drp: kedah al-balingi

Anonymous said...

Assalamualaikum warahmatullah
Jemput bertandang ke laman ansar al yamani
http://pendokongalyamani.blogspot.com

Anonymous said...

ustaz mana ni yang dah tahu Imam Mahdi dah lahir ni? Siapa bagitahu? nenek dia? Umat Islam Sunni kita ni takde kerja lain, asyik dok menyalahkan Syiah. Asyik dok menyalahkan Yahudi je. Sikit2 Syiah, sikit2 Yahudi. Sampai2 Felda GV pun jadi alat yahudi jugak?! Gila! Iran buat nuklear pun jadi ajen Amerika ugak. Yang malaysia negara2 Sunni arab pakistan indonesia yang dok berlaga pipi, belaga hidung dengan amerika tu apa cerita pulak? Yang Palestin kena jajah berpuluh tahun tu kerja Arab ke Syiah? Siapa yg jual Palestin ke barat dan yahudi? Arab ke Syiah? Sesekali kena cermin diri jugak. Jangan dok nampak kesalahan org je. Dan sesekali kenalah guna otak jugak, jangan asal nama ustaz je, semua betul... sampai2 umur Imam mahdi 26 tahun pun kita semua dok percaya...sumber mana? ni lah senario org Islam sekarang ini, malas berfikir, asyik dok menyalahkan org, asyik nak bergaduh

Anonymous said...

ustaz mana ni yang dah tahu Imam Mahdi dah lahir ni? Siapa bagitahu? nenek dia? Umat Islam Sunni kita ni takde kerja lain, asyik dok menyalahkan Syiah. Asyik dok menyalahkan Yahudi je. Sikit2 Syiah, sikit2 Yahudi. Sampai2 Felda GV pun jadi alat yahudi jugak?! Gila! Iran buat nuklear pun jadi ajen Amerika ugak. Yang malaysia negara2 Sunni arab pakistan indonesia yang dok berlaga pipi, belaga hidung dengan amerika tu apa cerita pulak? Yang Palestin kena jajah berpuluh tahun tu kerja Arab ke Syiah? Siapa yg jual Palestin ke barat dan yahudi? Arab ke Syiah? Sesekali kena cermin diri jugak. Jangan dok nampak kesalahan org je. Dan sesekali kenalah guna otak jugak, jangan asal nama ustaz je, semua betul... sampai2 umur Imam mahdi 26 tahun pun kita semua dok percaya...sumber mana? ni lah senario org Islam sekarang ini, malas berfikir, asyik dok menyalahkan org, asyik nak bergaduh
(yg punya komen ni...di harap dpt mendalami bab agama..kaji siapa yahudi dan syiah..ada benarnaya artikel yg dinyatakan di atas...jgn melenting membabi buta..)

Anonymous said...

KEPADA TUAN YANG EMPUNYA BLOG, SILA TUNJUKKAN BUKTI BERTULIS LAGI SHAHIH BAHAWA LYNAS DI KUANTAN DAN FELDA ADALAH BAYANGAN YAHUDI SEBAB SAYA ANAK PENEROKA FELDA, JIKA BENAR MAKA DIUT YG SAYA DAPAT ADALAH HARAM APATAH LAGI NAK BERIKAN PADA NAKA ISTERI, DILAKNAT ALLAH.... TAPI MENURUT HARAKAH, ATAU LEBIH TEPAT TG PRESIDEN, KITA BOLEH BERURUSNIAGA DENGAN YAHUDI ASALKAN BUKAN ZIONIS YANG MELAHAP PALESTINE.. TOLONG JELASKAN DENGAN SEGERA.. ATAU TUAN AKAN DITUDUH MEMFITNAH YANG BESAR DOSANYA PADA KAMI ANAK FELDA..

Anonymous said...

assalamualaikum ustad ,,,, tak payah merepek laa pasal imam mahdi , cukup cerita dari riwayat hadis sudah la . Tak payah nak tokok tambah memandai umur 26 le apaa la . Ni dah tahun 2013 berapa pula umor dia ..

Anonymous said...

Anonymous said..

Jangan merepek laa ustad..semua fakta ustad tu TAK BETUL..jgn la melelong tak tentu pasal kalau tak tau fakta.
Imam Mahdi terlalu MULIA dan dia akn zahir BUKAN lahir dan bukan berumur 26 thn..Dia memang sudah ada..tunggu lah masanya akan tiba.

nur e khoda said...

Assalamualaikum,bg sahabat2,temuilah beliau seorang mujaddit btaraf wali Allah,akhir zaman,dri kturun Saw,fatimah az-zahra,ahli baid,mursid yg menghuraikan yg hak dan batil..kerana kalian telah terpedaya dgn tipu daya dunia!!!al -anaam116,ah mahdi itu telah ada..telah menghidup dan membangunkan syariat,tauhid,tasawuf rasul yg telah tengelam oleh tipu daya dajjal!!!pengikutnya dmalaysia 15org pemuda melayu..dan ribuan d negara2 lain!!!berbaitlah kalian dgn beliau dmi kebenaran yg benar lg benar!!!www.dewanbagsharif.com dan lihatlah dbahagian wazifa???ingin yg ingin mencari almahdi,pemuda bani tamin dan lain2 lg..carilah kunci perbendaharaan kitab yg benar!!!siapakah mursid Allah...

Anonymous said...

DEMI KEBENARAN ALLAH YANG SEBENAR-BENARNYA,daku memohon keizinan dariMU yaALLAH untuk melayari ' wafatabadi.blogspot.com 'daku pohon dengan sebenar-benar permohonan agar daku dapat berfikir dengan fikiranMU,bersamaMU..Syukur Terimakasih yaALLAH..saudara2 yg dikasihi,skirany anda seorang insan yg mcari KEBENARAN yg sbena2ny,luangkanlah masa dgn mbaca shingga kesudahanny agr anda dpt mmahami dgn sehalus-halusny krn ssungguhny kita smua sdh ksuntukan masa,PERCAYALAH..hany bg anda para pencari KEBENARAN!!!Salam ksh syg..adam7

nur e khoda said...

Terima kasih,dgn ruangan yg anda brikan..cuma kata2 yg didalam bacaan tiada,yg ketara.kerana kaedah ini,telah saya pelajari,dlm ilmu mgenal diri,huraian dan ketauhidan jelas,penyerahan kpd Allah jua..hakikat perjalanan mengenal Allah,itu sulit,bg penyucian jiwa,kerana stiap,zaman,mahupun era!!!perlulah bimbingan para mujadid..pertunjuk,nabi,rasul,wali..guru mursid,.dlm hujah ini biasa bg saya yg mendalami..ilmu usuludin..dlm menuju sang pencipta..alam galb,roh,sir,khofi,akfa,nafsu..perlu lapisan pengenalan,teori dan pratikal perlu djalankan,kerana tipu daya..untk myatakan yg hak dan batil pasti gagal..kerana Allah itu,1,esa,tunggal.se...dan hakikat akal,x akan smpai mlainkan jiwa,roh,nafsu,hati yg dtngnya 1,jin,syaitan,iblis..dtngnya 1..sulit kerna Kenyataan Allah,nama,afaal,sifat..zat..!!!laluilah kyataan dgn murokaba,tafakur,meditasi..seperti kyataan Allah..kpd kyataanya muhammad..di gua hiro selama 15thn..smua ini adlah kyataan Allah meliputi stiap sesuatu..tiada had,tiada hingga,tiada tepi!!!luaran yg dfikir dan dicari xtkan sama..perjalan rohani..ilmu jiwa??bkn melihat air..tapi merasai rasa,mcam.nikmat...yakin,tahu,percaya!!!cinta,kasih,sayang..nafi..isbat..mlm siang,putih..hitam..manakan sama kpd tubuh..yg tdak wajib,harus,mustahil...apapun trima kasih diatas web..saudara brikan..tiada sulit jika..ketemu..tapi ketemu perlu sulit bg kesulitan!!!

atien jihah said...

saya nk bertanya...saya agak confuse..saya dengar cerita dari kawan saya.."selepas kemusnahan zaman ini...ada zaman lain akan diwujudkan...iaitu zaman nabi isa...di mana semua umat kristian akan menjadi islam,,,tapi..yg saya thu..tiada zaman akan diwujudkan selepas zaman Nabi Muhammad...TOLONG BERI KETERANGAN KEPADA SAYA..

Tentara Daulah Islam Melayu said...

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Suku ataupun wilayah

Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
di http://khilafahislam.eu.cr

Anonymous said...

kata info dari kuliah je, tp tulis mcm dr info lain je.. hmm

Anonymous said...

salam, semua kenyataan tuan blog perlu bersumberkan yang pasti. Pada yang komen kata fakta salah, tak betul tu, kemukakanlah juga fakta yang dikatakan betul. Kalu hentam orang tanpa fakta, samalah juga menabur fitnah! Apa la korang ni.... buat malu je.

Anonymous said...

Salam,, BAHAYA lagi WAHABI. Pages di FB Ayuh Sepakat Tolak SYIAH di asaskan oleh golongan wahabi. Wahabi tidak suka tahlil, baca Yasin mlm Jumaat, berdoa ramai2, dan lain2.

Sampai semua hadis kata mereka palsu dna meyeru semua kembali kpd quran. Sedar atau tidak. Bila mereka ajak kembalik pegang hanya pd quran maka bila semua dah di brainwash. Muncul pula nanti mereka kata mana dalil solatcara solat, mana dalil cara berwuduk.... back to quran katanya nanti tak perlu solat sbb dlm quran tak ada sebut cara2 nak solat.

Awas la, apa yg berlaku di Syria mainly org disana kata asalnya di PETIK..ada pencetus..kalautak dulu sunni dan syiah aman je cam Malaysia hidup ngan golongan sesat lain seperti kristian, buhhdist (itu pun sesat jugakan)..now depa nak petik kat Malaysia supaya kita berbunuhan..inilah berlaku di sana. Ejen Yahudi ?USA iaitu kaum akhir zaman iaiatu golongan dlm agama kita sendiri yg akan menjatuhkan kita....mmg ada sebut mengenai golongan ini..iaitu golongan yg akan melagakan sesama Islam.....menjatuhkan Islam.... now slow2 la depa suruh buang amalan2 pahala atau baik bukn sesat bukan bida'ah dholalah....semuanya mereka kata syirik dan sesat. Maulid depa kata sesat dan syirik....Nabi tak pernah buat...mmg betul, semua ulamak yg buat sambutan Maulid tak pernah kata pun ....dlm Tv dan berita bernama ada ckp mmg Nabi tak pernah buat tetapi tidak bermakna tidka boleh dibuat, asalkan kita ikut syariat2 Islam. Tiada arak, campur laki ppmpuan, dan lain2....

Jadi hati2 lah dgn WAHABI tu dulu, Syiah mmg ada menyimpang tapi lagi bahaya wahabi yg wabak virus baru muncul ni....

habis semua ulamak dulu2 depa kata salah ajar kita pasal bca yasin mlm jumaat, doa ramai2, etc.... dah berkurun2 kenapa skarang depa kata salah pula? Dorang pulak ikut ajaran siapa? Muhammad bin wahab / Ibnu tamiyyah???

Anonymous said...

Baru 26 tahun ni bukan 26 tahun lalu 2012

Anonymous said...

komen berbau syiah?

Anonymous said...

i love imam mahadi.you is my hero.

Shukri Harun said...

Assalamualaikum, saya baru perasan blog ini, pagi ni baru baca. Agak menarik juga kerana apa yang ditulis memang semuanya lengkap sebagaimana kuliah saya itu. Komen2 yang diberikan ada juga yang berbentuk sinis, sekurang2nya ada komen, dapat baiki diri.
Hadis Nabi sollahu alaihi wasallam yang berkaitan ialah :
قلنا : يا رسول الله ! وما لبثه في الأرض ؟ قال " أربعون يوما . يوم كسنة . ويوم كشهر . ويوم كجمعة . وسائر أيامه كأيامكم " قلنا : يا رسول الله ! فذلك اليوم الذي كسنة ، أتكفينا فيه صلاة يوم ؟ قال " لا . اقدروا له قدره "
Hadis Sohih... Maksudnya : Sahabt bertanya "Berapa lamakah Dajjal akan memerintah? Jawab Rasulullah : 40 hari, hari pertama siangnya selama setahun, hari kedua siangnya panjangnya sebulan, hari ketiga siangnya seminggu, dan hari2 yang berbaki seperti hari2 biasa kamu. Lalu Sahabat2 bertanya, hari yg panjang setahun adakah cukup kami solat 5 waktu sahaja, jawap baginda.. tidak, kiralah dgn kiraan kamu.
Berdasarkan hadis inilah dibinakan umur Imam Mahdi oleh Ulama semasa sekarang seperti Syeikh Imran Husin.
Caranya iala hdengan menjadikannya sebagai dimensi. Pertama setahun dimensinya seribu tahun, kedua 300 tahun, ketiga 70 tahun keempat 37 tahun, jumlahnya 1407. Jadi Imam Mahdi lahir pada 1407 bersamaan 1986 yang mana pd malam itu lahirnya komet halley.
Imam Sayuti, Imam Ibnu Hajar al Asqalani dan Ibnu Kasir sebagaimana yang diberitahu oleh Syeikh Jalaluddin bahawa mereka berpendapat berdasarkan hadis nabi bahawa Mahdi lahir pada tahun 1407.
Bagai sahabat2 yg beri komen kata hal ini tak betul, terpulang pada saudara utk menerimanya atau tidak, sekadar perkongsian bersama, tiada upah, tiada keuntungan dan kerugian jika sahabat2 menolaknya, cuma ilmu begini sekadar utk menjadi cara kita berhati dan mempersiapkan diri... kerana Rasulullah kata kiralah dengan kiraan2 kamu.

Shukri Harun said...

Hujjah yang lain :
من أبي داود أن النبي صلى الله عليه وسلم قال : ( يبعث الله على رأس كل مائة عام من يجدد لهذه الأمة أمر دينها
رواه أبو داود (رقم/4291) وصححه السخاوي في "المقاصد الحسنة" (149)، والألباني في "السلسلة الصحيحة" (رقم/599)
Maksudnya : Allah akan mengutuskan setiap 100 tahun tokoh yang akan memperbaharui urusan agama ini... hadis sangat sohih.
Ramai ulama mengira 100 tahun ini dari tarih kejatuhan Khilafah Othmaniah di Turki pada Mac 1924, jadi jika dicampur 1924 dengan 100 tahun sebagaimana dalam hadis baginda, jumlah tahun kedatangn mujaddid itu ialah 2024.
jika dikira umur al Mahdi berdasarkan pos yang lalu iaitu 27 tahun, 27 tahun campur 13 tahun lagi yg mencapai umurnya 40 tahun, maka tahun kedatangan atau pengishtiharan Mahdi ialah pada tahun 2026, tetapi jika dikira tahun Islam yg bermula dari maghrib, yang berbeza dengan hari biasa yg bermula pukul 12 malam, maka setiap thun ditolak 2 minggu, maka tahun yang paling tepat ialah sekitar tahun 2024 lebih kurang.

Umur Mahdi ketika diistiharkan menjadi Mahdi ialah 40 tahun sebgaimana umur nabi2 ketika diutuskan.
Kita bukan mencipta teori baru, tetapi menjelaskan apa yang disebut oleh Rasulullah saw. Kalau ada sahabat2 yang menolaknya, tak mengapa.... tapi jangan sekali2 menolak hadis nabi yang sohih.
Berkenaan dengan Shiah, pandangan yang diberikan tiada kena mengena dengan shiah, kerana shiah menunggu Muhammad bin Hassan Al Askari di Samarad yang mana ramai ulama sunni menyebutkan bahawa mereka (shiah) bukan menunggu imam ke 12 mereka, tetapi menunggu Dajjal yang akan mengisytiharkan dirinya di Asfahan, yang tempatnya bersebelahan dengan Samarad ini, sabda Rasulullah saw :
يتبع الدجال سبعون ألفاً من يهود أصفهان عليهم الطيالسة
Maksud : akan mengikuti Dajjal 70 ribu dari yahudi kota aspahan, Iran... hadis la ba'sa bihi, ramai ulama menerima hadis ini.
Wallahu a'lam.

Anonymous said...

Assalamu'alaikum......admin, marhaban ya khalifatullah....., petunjuk kebenaran, tidak ada keraguan akan datangnya dirimu...., kami pejuang setiamu....lahir dan batin.... salam dari Laskar Buniar

orang timur said...

Asalamualaikum, banyak silap kat sini, tapi tak salah pun. tapi x mengapa ye. At least menampakkan org Islam memang tak sabar menunggu kehadiran Imam Mahdi. Alhamdulillah. Imam mahdi Insya Allah akan muncul kurang dari dari 4 tahun lagi. Tapi masalahny dia sendiri mengharapkan dia tak jadi imam mahdi. dia tanak jadi imam Mahdi. Setakat 2014, umor beliau bukan 26 tahun. dia dah lebih 35 tahun tapi belum 40 lagi.

Anonymous said...

wahhhh.. byknya lebih pakar dr ahli hadis.. kesian...

orang timur said...

tak mengapa, sbb tak perlu pun untk jadi ahli hadith kalau nk berbincang tentang kebaikkan. Saya pun tak marah. Alhamdulillah

Anonymous said...

Imam mahdi muncul di awal abad 1400 hijrah di negeri yang ada di dalamnya sebuah wilayah bernama khurasan.menurut hadis dia akan memerintah antara 8,9atau 10 tahun.pada masa kemunculannya seluruh dunia terkejut melihat penampilannya seolah2 seorang yang keluar dari zaman silam.dia seorang sayed dari keturunan nabi muhammad dan diberi gelaran imam oleh pengikut2nya.masa mula2 muncul,wajahnya terpapar di muka2 depan akhbar2 utama dunia supaya orang2 yang menunggu kedatangannya akan lihat tanda2 seperti dibayangkan dalam hadis2 nabi antaranya hidungnya yang mancung,dahinya yang luas dan ada tahi lalat di pipi kanannya.dia isytiharkan pendiriannya menentang penjajahan israel,berikrar akan hapuskan pengaruh amerika dan membentuk tentera untuk bebaskan baitul maqdis.ramai orang islam yang akan menyokongnya,dan ramai juga yang menentangnya kerana tidak dapat menerima idea2nya yang menentang arus perdana dunia...

Anonymous said...

Terlalu byk andaian-andaian.. Tetapi tidak mengapa.. Yang penting, apabila tiba waktu dan ketikanya, walau siapa pun dia Imam Mahadi itu, wajiblah kita utk beriman dgn dia... Semoga kita dijauhkan drp fitnah akhir zaman ini.. Amin..

ARAM said...


WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this. and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.


ARAM said...


WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this. and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.


Anonymous said...

Tanda2 kelahiran iman mahadi itu akan berlaku nye gerhana yg pelik...
Gerhana yg belum pernah berlaku di dalam sejarah umur dunia...

Anonymous said...

Berlaku nye gerhana matahari di siang dan di ikuti gerhana bulan di sebelah malam nye...
Di hari jumaat dan di bulan ramadan....
Itu lah tanda2 nye....

Anonymous said...

Dan telah di sebut....imam mahadi itu akan lahir dari keturunan nabi muhamad sw...
Dari keturunan arab...

Anonymous said...

Kite umat muhamad sw wajib mencari elmu agar supaya kiye tidak mudah terpesong akidah dengan ramai yg mengaku imam mahadi ...terlalu ramai yg di beri sedikit elmu telah menyalah guna kan untuk memesong kan akidah kite...dan jika kiye tak ade persiapan iru yg banyak terjadi ajaran sesat...