Wednesday, July 17, 2013

SAYA, AKU , ANA , ANTA , KAU DAN.........

Assalaamualaikum wbt, 

Dari kecik di zaman persekolahan....guru2 begitu menekankan  guna perkataan saya dan bukan aku......sepanjang 50 tahun hidup ni......dengan adik beradik guna perkataan aku,  dengan kawan rapat jugak aku dan dengan boss atau kenalan baru lebih manis guna saya....dalam blog masa mula2 dulu guna aku lepas tu tukar pulak ke saya......tapi bila baca banyak novel dan cerita....perkataan aku....nak tukar ke aku balik....

Rasanya aku nak guna perkataan aku lebih sedap dan mudah berbicara dalam blog.....kepada guru2 BM aku sejak tahun 1970 hingga 1982 maafkan aku.....sekadar ingat beberapa nama guru...dari darjah satu hingga tingkatan 6 atas......Pn Maznah, Pn Khatijah, Pn Hasnah, Pn Noraini, Puan Habsah ,  dan Puan Dr Rubiah K. Hamzah....dan ramai lagi...

Aku lebih selesa sekarang ni......dengan harapan tidak berubah fikiran sebab memasuki alam 50 ni...terasa tua dan malu pulak .....berkasar bahasa....

2 comments:

Mila@Rimbun said...

Sesetengah parents tak suka anak2 menggunakan perkataan aku (bila dengan kawan2 dia).. but for me ok jer...

rosli said...

Mila@Rimbun,

Betul ckp you, dulu2 punya parent mmg tak suka, saya pun tak suka....tp skrg saya ok jer sama dgn you