Friday, January 17, 2014

SEMAKIN HARI SEMAKIN HAMPIR- BERDEBAR RASA DAN MACAM2 RASA

Assalaamualaikum wbt,

Setakat hari ini masih belum dapat khabar berita tentang visa...mengikut travel agen biasanya dua atau tiga hari lagi nak bertolak baru dapat pengesahan visa....begitulah proses Kerajaan Arab Saudi sekarang....suka atau tidak suka kena bersangka baik....berdoa dan mengharapkan semua berjalan lancar....tarikh yang aku dan keluarga pilih 23 Januari hingga 6 Februari 2014....bermakna sehingga arini tinggal 6 hhari sahaja lagi...Ya Allah Kau permudahkanlah semua persiapan aku dan keluarga....Ameen...

Di pihak aku...persiapan yang utama termasuk pembayaran, persiapan kursus umrah,  visa dan lain2 semuanya telah lengkap....Insyallah

Teringat kali pertama mengerjakan umrah tahun 2008....lepas tu macam2 gelaran aku dapat.....hingga kini ramai yang memanggil aku dengan gelaran Haji Rosli.....sedangkan aku hanya buat 'haji kecik'....aku angggap itu semua satu doa.....giliran buat haji aku Insyallah....2024...perghhhh entah sempat entah tidak....10 tahun lagi.....

Umrah kali ini aku bersama wife , 3 anak aku dan sorang kakak kandung aku....bermakna 6 orang.....macam2 perasaan aku sekarang...... Ya Allah Kau permudahkanlah urusan umrah aku kali ini.....aku ni masih lagi cepat marah dan baran.....Ya Allah kau tinggikanlah tahap kesabaran aku ini kerana bersama anggota keluarga aku......macam2 aku rasa.....seronok ada , berdebar ada dan macam2 lagi......

No comments: