Monday, June 13, 2011

SEKOLAH RENDAH- AKTIVITI WAKTU REHAT - PART 5

As Salam,

Banyak permainan aku dah lupa ,  yang masih aku ingat kalau musim hoki, musim badminton dan ping pong semua sibuk......bagi yang tak mampu beli raket,  tengok dari jauh ajer.....yang murah main konda kondi, free,  kalau ada duit sikit main guli, ada harga 5 sen dan ada harga 10 sen dan kalau guli yang tahan pecah tu 20 sen.....terbang duit belanja satu hari.....

Ada juga yang main galah panjang masa rehat, berpeluh ketiak.....yang pasti semua sibuk dengan aktiviti masing2 mengikut kemampuan kewangan masing.....adakalanya aku tak ada duit belanja walaupun 10 sen....togok lagi air paip dan duduk tepi longkang atau jalan jauh2 dari kantin.  

Aku share dengan anak2 aku pengalaman ini, terkedu jugak mereka bertiga.....yang pasti anak bongsu aku ( Ammar) mesti sedih dan berlinang air mata dia.....dia pasti bertanya beberapa kali....tak lapar ke ayah.....masa menulis entri ni air mata aku penuh.......seronok dan sedih mengingati zaman sekolah rendah dulu. Yang pasti aku tidak mengeluh.....cepat2 balik rumah makan tengahari ( kalau sekolah kebangsaan sessi pagi)....lepas tu tukar baju Melayu dan terus ke sekolah agama pulak di sebelah petang...di Madrasah Othmaniah....jalan kaki 3 minit ajer....dekat dengan rumah.....belanja 5 sen....dapat beli aiskrim....itu mesti....ais krim kacang hijau atau asam boi....nikmat sungguh.

2 comments:

manzlie said...

salam en rosli,,,

wahh..hebat jugaknyer tn haji..pandai main semua tuh...

saya pun terkedu...heheheh


waslam

rosli said...

CL,

Sekadar suka2 dan masa untuk berkawan, bila di kenang seronok jugak...hehehe