Thursday, May 24, 2012

SERONOK BERSAMA KELUARGA

Assalamualaikum wbt,

Saya percaya semua orang setuju bila saya katakan masa bersama keluarga adalah yang paling best, kita pasti akan gembira jika dapat menggembirakan pasangan kita samada suami atau isteri dan yang pasti anak2 pun gembira.  Di zaman yang begitu canggih ini,  keperluan teknologi dan zaman gajet canggih ini,  paling tidak kita akan bersama keluarga buat 'window  shopping' samada tengok perabut, pakaian, telefon, laptop, dan adalah bonus  jika dapat bercuti samada di dalam negeri atau luar negeri atau mengerjakan umrah. 

Dengan wife di Ladang Teh BOH, Cameron Highlands, 2011

Makan2 bersama wife dan anak2 Dis 2011

 My wife dengan anak sulong, Nur Adiera Hanna, CH 2011

Saya dengan anak kedua, Muhammad Danial Rezza
di Masjid Negeri, Shah Alam,  Dis 2011
Saya dengan anak bongsu, Muhammad Ammar Zikri
di Masjid Negeri Shah Alam, Dis 2011

Insyallah, saya pasti semua orang tunggu cukup bulan dan jika ditambah dengan dapat bonus ianya satu kelebihan ketika  itu.  Kebetulan harijadi anak sulung saya Nur Adiera Hanna, bulan Mei, Muhammad Danial Rezza bulan Jun dan Muhammad Ammar Zikri bulan Julai....jika belikan gajet atau hadiah mudah dan maklum pada mereka semua bahawa itu adalah hadiah harijadi mereka. Alhamdulillah semua hadiah ini bukan nak manjakan mereka , tetapi ianya sebagai galakan dan hadiah atas kejayaan akademik mereka  dan kebetulan hadiah harijadi mereka.  

 Ni saat2 yang  paling seronok untuk anak2,
April 2012, menukar gajet lama kepada yang baru
Insyallah, idaman hati saya untuk bersama-sama keluarga saya satu hari nanti mengerjakan  haji dan umrah bersama mereka yang tersayang. " Ya Allah , Kau permudahkan dan perkenankanlah doa hambaMU ini.  Ameen "

Tak pernah jemu dan tidak akan jemu menatap Baitullah. Subhanallah

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum En Rosli

saya aminkan harapan tu...

rosli said...

Hj Rozali,

Tk atas doa dan sokongan tuan