Thursday, February 13, 2014

DEMAM, SELSEMA DAN BATUK

Assalaamualaikum wbt,

Alhamdulillah selamat pulang ke rumah 6 Feb lalu...Di Turki, Madinah dan Makkah aku sihat dan dapat beribadat sepenuh hati masa di sana....Memang ada terlintas di hati masa di Madinah dan Makkah....agaknya bila pulang ke Malaysia mesti aku dapat sakit dan batuk....bukan doa tetapi terlintas di hati....

Bila pulang ke Malaysia... Allah menguji aku dengan demam , selsema dan batuk....hingga hari ini batuk masih berterusan, tekak perit, rasa pahit dan tidak selesa. Teringat pesan isteri dulu.....setiap sakit yang Allah beri adalah untuk menghapuskan dosa2 aku.....aku redho....Teringat masa di Makkah ketika tawaf banyak sangat lintasan di hati apabila melihatkan perangai manusia dari pelosok dunia yang berbagai ragam.....Insyallah aku akan berkongsi rasa dalam entri2 aku akan datang....aku ketika itu banyak berdosa dan bersangka buruk dengan ramai jemaah yang tidak sabar....menolak2 ketika tawaf dan macam2 ragam lagi.

Moga Allah memaafkan diri aku ini.

2 comments:

Mila@Rimbun said...

Moga Allah permudahkan..

Jangan lupa cerita pasal Istanbul jugak yer.. tgh plan nak g tapi mungkin lepas anak UPSR nanti

rosli said...

Mila @ Rimbun,

Insyallah saya akan bermula dengan cerita di Istanbul dan Bursa. Apa yang saya boleh highlight memang tidak puas berada di Istanbul selama 5 hari 4 mlm. Byk lagi tempat yang tidak kami lawati.