Monday, October 6, 2014

MAKKAH KAMI DATANG ( JEDDAH- ISTANBUL- KLIA)- BAB 20 (AKHIR)

Assalaamualaikum wbt,
(5 Februari - 6 Februari 2014)
Dari LT Jeddah lebih kurang jam 6 petang , pesawat menuju ke Istanbul , tiba di sana lebih kurang jam  8.30 malam.....Dalam kumpulan jemaah umrah kami ada 42 orang dan 2 kanak2....baru dapat namanya ni....sorang masih umur beberapa bulan (Adam)  dan sorang lagi mungkin dah 2 or 3 tahun.(Harris)..Untung kanak2 ini kerana dari usia baby dan kanak2 telah berpeluang ke Makkah, Madinah dan Turki. Rezeki mereka berdua. 


KALAU TAK SILAP BABY KECIK NI DARI PENANG...ADAM NAMANYA
KANAK2 INI DARI SELAYANG RASANYA...HARRIS NAMANYA..

Di Lapangan Terbang Jeddah,  fikiran aku melayang jauh memikirkan kebesaran Allah yang telah memberikan aku rezeki dan peluang bersama keluarga di Turki dan mengerjakan umrah....TQVM Ya Allah....terlintas lagi....giliran haji aku 2024....rezeki, kewangan, kelapangan, kesihatan dan yang mengusik hati dan jiwa aku...ada umur ke masa tu...Ya Allah  , Kau berilah aku peluang mengerjakan haji...Insyallah.

DI LT JEDDAH, WIFE DAN ADIERA MASIH CERIA , WALAUPUN LETIH
DANIAL DAN AMMAR, LETIH KATA MEREKA....TERUJA PULANG KE MALAYSIA
BUDAK2 MEMANG BEGITULAH...

Jadual penerbangan tepat dan mengikut masa.....lebih kurang 2 setengah jam kami selamat mendapar di LT Ataturk,Istanbul lebih kurang jam 8.45.....cuaca sangat sejuk ketika....sempatlah menghabiskan saki baki duit Turki Lira di terminal  dan yang paling best....masa  Ammar membeli Aiskrim....keramahan dan aksi penjual memang mencuit hati kami semua. (Mintak maaf tidak dapat nak insert video, hanya foto)



SERONOK TENGOK AKSI PENJUAL AIS KRIM DENGAN AMMAR
SALAH AKU....GAMBAR 'GOYANG'...AIS KRIM BELI SATU JE....AKSI PENJUAL AIS KRIM YANG BEST
Jadual penerbangan adalah pada jam 1.00 pagi...barulah mula terasa keletihan sementara menunggu pesawat....minda sudah berada di Malaysia pada ketika itu...hehehe. aku sempat candid beberapa foto anggota keluarga aku di LT Ataturk, Istanbul




Berada dalam pesawat lebih kurang 11 jam, dan pesawat selamat mendarat di KLIA lebih kurang 5.45 petang, 6 Februari 2014. Lega rasa hati....rindu Makkah dan Madinah pulak bertandang...

RUANG BAGASI KLIA.....
ALHAMDULILLAH SEMUA BAGASI -BAGASI DAH CUKUP
Selepas urusan imigresen dan beg-beg selesai kami bertolak pulang ke rumah dan selamat sampai ke rumah waktu maghrib. Alhamdulillah.......

No comments: