Monday, April 3, 2017

RUMAHKU SYURGA KU (POKOK ANGGUR BERPINDAH LOKASI) BAB 13

Assalaamualaikum wbt,

Pokok anggur yang aku tanam di rumah lama dalam pasu beberapa kali  berbuah walaupun tidak lebat, aku happy sebab ianya berjaya berbuah....dekat2 16 bulan aku biarkan di rumah lama walaupun aku dah berpindah ke rumah baru pada bulan Feb 2015, tapi aku sentiasa jenguk ke rumah lama dan siram pokok anggur ni....mungkin pokok ni pun pandai 'merajuk'...

MABUK DAUN
MASIH SUBUR
SEMPAT BERBUAH

Akhirnya bulan April 2016 aku bawa berpindah ke rumah baru dan tanam dalam tanah di luar pagar rumah...

MASIH DALAM PASU
TERDEDAH DENGAN KEPANASAN 
IN SHAA ALLAH HIDUP...

Aku ni sentiasa positif cabaran  menanam pokok anggur ni di dalam tanah, aku keluarkan tanah2 keras dan batu2...masukkan tanah baru sepertimana yang dicadangkan oleh tauke kedai bunga....masih 'merajuk' pokok ni sehingga kini...April 2017....dah satu tahun..belum pernah berbuah atau berbunga... 

No comments: