Thursday, April 27, 2017

RUMAHKU SYURGA KU - TAMBAH DAPUR @TEMPAT MEMBASUH (BAB 15 )

Assalaamualaikum wbt,

Sesekali isteri dan anak-anak bila membantu membasuh baju kat belakang rumah adakala mereka 'berbunyi' sebab terlalu terdedah dan dekat sangat dengan longkang kecik....memang adakala bahaya..

Ada duit sikit,  aku cari kontraktor Indonesia yang aku dah biasa dengan dia , Wak Ipin....bagi dia kerja turap simen, tiles, letak tembok sikit dan sinki untuk memudahkan aku kerja basuh tangan dan peralatan berkebun aku.  Yang paling best kerja membasuh baju atau kerja2 membasuh peralatan kebun aku tidak lagi di buat dalam rumah lepas ni ... 


PASANG TEMBOK DULU
TEMBOK KIRI DAN KANAN RUMAH DULU
TAMAN SEMAKIN KECIK
TILES DAN SINKI DAH HAMPIR SIAP

ALHAMDULILLAH DAH SIAP

Bila dah siap tiles dan tempat membasuh, maka taman aku bercucuk tanam jadi pendeklah sikit dan beberapa pokok terpaksa dialih dan ditanam di luar rumah.



No comments: