Tuesday, June 28, 2011

ANTARA BLOG DAN FACEBOOK.......

As Salam,

Ini hanya pendapat aku,  dulu masa mula2 blog keluar ramai pembaca membaca dan memberikan komen dalam blog.   Ramai orang ketika itu sibuk membaca samada blog peribadi, blog politik dan blog personaliti di tanahair

Tak lama lepas itu facebook mula popular.....orang masih baca blog ,  tetapi dah kurang memberikan komen dan orang mula bukak facebook dan sibuk memberikan komen dan update diri dan aktiviti diri dan yang paling kerap mereka menukar gambar profile dan ada jugak yang update status.....hehehe.......Aku tidak terkecuali update aktiviti dan belum pernah menukar gambar profile.....aku selesa dengan gambar aku.

Sejak akhir2 ini aku banyak dengar pasal hukum orang yang guna facebook dan orang dah mula bosan dengan facebook kerana ada yang kata segelintir citer2 dalam facebook dah mula mengarut dan membosankan......betul ke ?

Aku masih aktif menulis dalam blog dan setiap hari mesti bukak facebook....sekadar pandangan peribadi...

6 comments:

Faeez said...

sama lah xtvt kita...tulis blog n buka fb..tp secara peribadinya..mmg x minat sgt fb..kdg2 mrk ni salah gunakan..kalau budak2...siap leh gaduh2 lg kat fb...bahasa pulak...skit punya bagus.....

Mohd Saad Hamid said...

Salam rosli

Saya dah delete my fb account. Tak ada masa nak update. Saya layan blog saja sebab boleh tulis panjang-panjang - kalau laratlah.

shami2 said...

Salam cik rosli...

Saya suka menulis di dalam blog dan baca blog kawan2 yang bermanafaat....

rosli said...

Faeez,

Tu yang rimas tu.....budak2 guna FB buat benda pelik2....blog still the best

rosli said...

Hj Saad,

Betul tu....blog boleh tulis panjang2

rosli said...

Shami2,

Betul tu....dua2 baca....