Tuesday, April 17, 2012

RONDA SEMENANJUNG, SABAH DAN SARAWAK

Assalamualaikum wbt,
( dapat peluang pertama round Sabah dan Sarawak tahun 1994)

Tahun 1995-1996....disebabkan saya banyak salah faham dengan boss,  saya pun macam dah kurang hormat pada dia,  saya banyak buat kerja sendiri....buat program sendiri dengan budak2 sekolah dan budak2 Universiti tempatan....salah satu kelemahan saya kekadang senang dipengaruhi kawan2.....adakala kita ingat kawan2 kita betul dan nak bantu kita......tak apa lah.....salah saya sendiri....


Buat program motivasi untuk pemegang biasiswa kecil TM....berjalan ke Taiping dan ke Marang Trengganu setahun dua kali.  Tahun 1996 jugak saya diberi tanggungjawap menjaga program Biasiswa Universiti Tempatan....habis dapat round satu Malaya dan berjumpa dengan semua pelajar TM di Universiti Tempatan dan ITM ketika itu......Dari Arau, Alor Setar,  Penang, Tronoh, Kota Bharu, Trengganu, Kuantan, Melaka, dan Johor Bharu            (sempat ciluk ke Singapore lepas kerja).  Alhamdulillah..

USM, Minden, Penang

Pandanusa Island Resort, Pulau Besar, Melaka
(program dengan pihak UNION)
Stesyen MRT Geylang , Singapore

Pernah berniat untuk berkunjung ke Kuching dan Kota Kinabalu  dan semua bandar2 kecil di Sabah dan Sarawak.  Rezki saya lagi , my boss ketika itu luluskan permohonan saya ke Kuching, Sibu, Bintulu, Miri, Limbang,(dari Limbang sempat ciluk ke Bandar Seri Bengawan, Brunei melalui bot) Kota Kinabalu, Sandakan, Tawau, Lahad Datu dan Kudat....Alhamdulillah.
Sibu, Sarawak
Telaga Minyak pertama di Miri, Sarawak
Belakang tu bandar Miri

Limbang, Sarawak
Bandar Seri Bengawan, Brunei
Sepilok, Sandakan Sabah 
(Pusat Pemeliharaan Orang Utan)

Antara tahun 1996 hingga 1999, tidak banyak perkara 'havoc' berlaku kecuali tahun 1999 saya dapat peluang ke Ghana dan Guinea  dan sempat ciluk ke Paris dan Amsterdam....rezki datang bergolek lagi...tunggu entri akan datang

No comments: