Monday, January 2, 2012

DOA DAN AZAM TAHUN 2012

Assalamualailkum wbt,

Setiap awal tahun Hijrah dan tahun kalender orang putih mesti semua orang berdoa, berazam dan mempunyai pelan hidup baru. Aku tidak terkecuali,  Ogos 2012 nanti umur aku 49, Insyallah......Ogos 2013 , Insyallah ,  50 tahun....

Entah kenapa awal tahun baru 2012 aku rasa 'semacam', beberapa perkara yang tak dijangka menyerang hati,emosi dan perasaan....Aku berserah pada Allah....Syukurlah di awal pagi tahun baru aku dapat bersujud padaMU sebelum Subuh. 

Aku berazam dan berdoa Allah bagi kekuatan pada diri aku, emosi aku dan fizikal aku,  aku mohon jika dipanjangkan umur agar aku lebih tekun dan taat beribadat dan menambah bekalan di akhirat kelak...

Rasanya macam dah penat bekerja.....macam rasa nak  berniaga...tapi masih di dalam perancangan....Ya Allah bagilah kekuatan pada diri ini....

Cabaran 2012 rasanya lebih kuat dan bagilah kekuatan pada diri ini menghadapinya dengan tenang dan penuh keredhoan Mu Ya Allah.  Ameeeennnn.

8 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
Kita ni se BBB .... teringin sgt nak bertemu dgn sdr ....kita tukar no hp melalui email ! Teruskan usaha sdr tu bangun awal sblum subuh .. LF doakan yg terbaik utk kita semua.

ROZILA said...

salam Tn.Hj Rosli,

Selamat tahun baru 2012....
Semuga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki,di beri kekuatan dlm membuat taat kpd Allah,diberi kesihatan yg baik dan juga tercapai azam utk berniaga...
Amin.....

atuk said...

Assalamualaikum En Rosli

semoga dipermudahkan segala urusan

norh said...

Selamat Tahun Baru

moga yang dicita dimakbulkan olehNya..

rosli said...

Dato LF,

Insyallah, saya pun ingin sangat berjumpa dengan Dato. Dato boleh email saya di irosli@tm.com.my.TK atas nasihat dan doa

rosli said...

Rozila,

Tk atas doa dan harapan, sama2 kita berdoa

rosli said...

Hj Rozali,

Tk atas doa tuan. Insyallah

rosli said...

Norh,

Tk atas sokongan dan doa. Insyallah