Monday, January 9, 2012

PASRAH DAN REDHO

Assalamualaikum wbt,

Dua perkataan di atas.....kita biasa dengar dan biasa tuturkan......Bila selesai menonton filem OMBAK RINDU melalui Astro First.....baru aku benar2 faham apa itu PASRAH dan apa itu REDHO.......! Ingatkan lebih kurang sama ajer....

Bukan mudah rupanya bila melibatkan hati dan perasaan.....Bila bercakap dan disertakan dengan perasaan dan emosi baru  kita tahu ......samada langit itu tinggi atau rendah !!!!

Aku bulan calon yang cemerlang dalam (BM) Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu ketika SPM dan STPM  puluhan tahun lalu....

p/s.....Terkenang cikgu2, guru2 dan pensyarah aku yang lalu.....mereka banyak berjasa dengan aku....tunggu next entri

7 comments:

norh said...

eh, tak sama ka? bukan maksudnya terima ketentuan dariNya ka?

mamasita said...

Salam Rosli..
Lama tak tengok cerita lovestory Melayu..dah tua2 ni lagi plak.:)
Sedapker cerita Ombak Rindu?
Ke sebab actor actress very lawa? Everybody puji hero hamsemnya..hihi

rosli said...

Norh,

Saya pun ingat sama, bila dengar dailog antara lisa dan maya karin...baru faham...redho bermakna kita berserah sepenuhnya dan tidak akan ada rasa terkilan langsung. Pasrah....kita relakan tetapi hati masih ada simpan ....Dalam kes Lisa Surihani....dia hanya pasrah dan berserah...sebab tu dia mintak cerai dari Aaron Aziz....Maya karin pulak seakan redho.....tp bila Lisa tanya semula...kat situ baru saya lebih faham....tinggi makan Redho ni....

rosli said...

Norh.....

Maksud saya Makam dan bukan makan

rosli said...

Mamasita,

Saya pun dengar dan semua orang heboh pasal citer ni dalam blog, fb, dan masa berborak....tak sempat tgk wayang....saya pun jadi teringin tengok so kebetulan ada astro first...ada kelainan sebab hero muda, semua pelakon heavy weight...jalan citer pada saya biasa2 ajer.....Lisa,Aaron dan Maya Karin serta Bront Palare buat filem ni meletup....

norh said...

pasrah mungkin lebih kedengaran terima tapi dengan perasaan kecewa..ya tak..
tinggi makam redho setinggi ujian yang perlu ditempuh kan! setuju?

rosli said...

Norh,

Betul.....setuju