Tuesday, February 1, 2011

JALAN2 MAKAN SAKAN DI RUMAH TAHU LEMBANG, BANDUNG , PT 3

As Salam,

Selepas dari Tangkuban Perahu,  perut terasa lapar....terus menujuk ke Rumah Produksi Tahu Susu Lembang....kita tengok apa ada di sini.....jom layan....
 Luas rumah produksi mereka
 Bersih, kemas dan luas
 Tahu mentah segar
Awek pelaris pun ada
Tempat makan pun istimewa
 Sempat posing sebelum makan tahu
 Ada taman mini dan permainan mini
 Telur itik masin pun dijual di sini
 Meja makan kayu jati, unik dan cantik
Kebun strawberry pun ada, 
tapi masa kami datang tidak berbuah
Baru nak menikmati tahu goreng
 Maaf, gambar tahu kabur....
guna Nikon Coolpix ni, silap fokus
Cincaunya warna hijau, sedap dan lembut
Telur masinnya halus dan tidak berapa masin...
 Keropok tahu
Keropok kulit tahu..ada kelainan
 Pisang goreng cheese...(pisang tanduk)
ni memang sedap sangat...mesti cuba

Bila perut dah kenyang tahu dan goreng pisang , senang hati...terus gi shopping kat FOR MEN...hehehe...

6 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum En Rosli

banyak lagi tempat yg saya tak pergi lagi...kena dtg sekali lagi nampaknya

Wassalam

rosli said...

Waalaikumussalam hj Rozali,

Saya dah gi dua kali pun belum cover byk lagi tempat....kena gi kali ketiga ni...ada byk lagi gambar

مسافر_اسلام said...

Assalammualaikom wtb en Rosli. Tak makan buah strwbery ke? Lihat pokok je tinggal.

Meja kayu jati tu memang unik, susah nak jumpa di Malaysia ini.

rosli said...

As Salam MI,

Masa tu buat strawberry tk ada kat situ, tp tmpt lain ada, ramai penjual buah tersebut.

Kayu jati tu memang unik dan susah nak jumpa di sini.

مسافر_اسلام said...

dapat rasa tempey ori dari pembuat tempey tak?

rosli said...

MI,

Tempe biasa2 jer....yg best makan tahu....fresh dan lembut wpun digoreng