Sunday, June 29, 2014

MADINAH KAMI DATANG - ZIARAH LUAR KE MASJID QUBA - BAB 6

Assalaamualaikum wbt,
(30 Januari 2014 - Khamis)
Sepertimana yang dijadualkan setelah sarapan semua anggota kumpulan kami berkumpul di lobi hotel dan terus menuju ke lokasi pertama iaitu Masjid Quba yang penuh dengan sejarah.
TUNGGU BAS UNTUK ZIARAH LUAR
Perjalanan dari hotel ke Masjid Quba tidak lah jauh sangat dan aku memang teruja dapat melihat2 semula Bandar Madinah Al Munawwarah yang tenang dan penuh Barokah.... 
MASJID QUBA DARI JAUH
ADIERA DAN AMMAR
DANIAL  BARU TURUN BAS PUN TERUJA KE MASJID QUBA
Sebaik tiba dan setelah mendengar taklimat dari Mutawwif kami bergegas ke dalam Masjid untuk solat sunat dan menikmati pemandangan di dalam dan di luar Masjid Quba. Tetamu Allah semakin ramai ketika ini.
PENUH SEJARAH DAN SENTIASA DI KUNJUNGI JEMAAH
PENUH DENGAN JEMAAH...SOLAT SUNAT
 MASIH ADA RUANG YANG KOSONG UNTUK SOLAT
BAHAGIAN BELAKANG MASJID PUN BANYAK RUANG KOSONG
Selesai solat sunat aku dan anak2 bergegas keluar sambil memberi peluang kepada jemaah lain bersolat di sini dan menuju ke kawasan letak bas dan seperti biasa bergambar...
SALAH SATU KEGEMBIRAAN AKU DI SINI
AKU DAN USTAZ MUAZ,  MUTAWWIF KAMI
SALAH SATU KUBAH MASJID DAN PERHATIKAN BURUNG2 DI ATASNYA
GILIRAN AKU DAN WIFE POSING
ADIERA DAN WIFE AKU
KAKAK AKU , RAMLAH
SALAH SATU DARI MENARA MASJID QUBA
POKOK KURMA HIASAN DI SEKITAR MASJID QUBA
Destinasi seterusnya adalah Ladang/Kebun Kurma yang terletak beberapa km dari Masjid Quba. Aku yang sangat teruja berada di Ladang/Kebun Kurma nanti....hehehe

No comments: