Tuesday, June 3, 2014

SELAMAT PENGANTIN BARU MUHAMMAD SABRI AMIZON DAN ZULIKA ABD KARIM

Assalaamualaikum wbt,

Anak buah aku  Muhammad Sabri Amizon selamat dinikahkan  dan bersanding di rumah pengantin perempuan di Kg Sawah Baru, Labis Johor pada 30 dan 31 Mei lalu. Sabri adalah anak bongsu arwah abang aku  yang ketiga iaitu Amizon Ibrahim dan arwah isterinya Jumeah Sungep.  Sedih jugak sebab Sabri bernikah dan bersanding selaku anak yatim piatu...aku dan beberapa adik beradik aku hanya sempat  hadir ke majlis persandingannya pada 31 Mei lalu disamping memberikan sokongan moral kepadanya.  Aku dan anggota keluaga dan adik beradik aku mendoakan jodohnya berpanjangan hingga ke akhir hayatnya.

MUHAMMAD SABRI AMIZON...SALING TAK TUMPAH WAJAH ABANG AKU AMIZON
PENGANTIN DIIRINGI PENARI KUDA KEPANG DAN PENARI ZAPIN
SERASI ,SEHATI DAN SEJIWA
CERIA DI HARI BAHAGIA MEREKA BERDUA...ALHAMDULILLAH 
DARI KANAN ABANGAH AKU, ABANG ZALI DAN SABRINA ( KAKAK SABRI)
HARI BAHAGIA MEREKA BERDUA
ADAT JOHOR PENGANTIN KENA TOL DENGAN KANAK2....ADA LAGI...
KENA TOL LAGI ....DENGAN  YANG LEBIH TUA PULAK...HEHEHE
SAAT BERSEJARAH MEREKA BERDUA BERSANDING
ROMBONGAN PENGANTIN LELAKI DAN AKU SEKALI
SEDARA MARA PENGANTIN PEREMPUAN DAN ORANG KAMPUNG

Aku tabik pada penduduk Kg Sawah Baru dan guru2 di sini kerana berjaya mengekalkan adat dan budaya mereka iaitu tarian kuda kepang dan tarian zapin yang mereka persembahkan.

TARIAN KUDA KEPANG....TAHNIAH PADA MEREKA
TARIAN ZAPIN.....TAHNIAH PADA MEREKA
Majlis penutup dengan majlis potong kek oleh kedua2 mempelai. Alhamdulillah semua berjalan lancar dan sekali lagi didoakan  agar jodoh mereka berpanjangan hingga ke Jannah. 

No comments: