Thursday, July 3, 2014

MADINAH KAMI DATANG ( ZIARAH KE JABAL UHUD)- BAB 8

Assalaamualaikum wbt,
(30 Januari 2014- Khamis)
Dari Kebun kurma terus ke Jabal Uhud.....tempat ziarah yang wajib di kunjungi untuk melihat Makam pahlawan dan Sahabat2 Rasulullah saw yang terkorban semasa Perang Uhud termasuk Makam Saidina Hamzah yang turut terkorban ketika Perang Uhud.
CLOSED UP PUNCAK JABAL UHUD DARI JAUH...
SEBAHAGIAN DARI PUNCAK JABAL UHUD....
POSING DULU...
ANAK2 SIBUK SELFIE ....
AKU PALING SUKA GAMBAR FAMILI YANG INI....JELAS DAN LANGIT PUN BIRU

Aku, wife dan kakak aku tidak ke Bukit Pemanah sebab ketika itu cuaca agak panas dan malas nak mendaki bukit tu walaupun bukan tinggi sangatpun.....umrah 2008 aku dah ke situ. Aku cuma teringat sedikit sejarah di mana pasukan pemanah ketika itu gelap mata dan engkar pada arahan Rasulullah saw. agar tidak berganjak dari tempat mereka berkubu...semuanya telah ditakdirkan.
BUKIT PEMANAH ....


ANAK2 DENGAN WIFE
KAKAK AKU DENGAN WIFE
DI BELAKANG TU...MAKAM PAHLAWAN PERANG UHUD

Berada di sini tidak lama kerana ada satu lagi ziarah ke Pasar Kurma......aku sempat mengesahkan sekali lagi dengan mutawwif akan pahala jika kita menziarahi orang meninggal sehingga urusan pengekebumian selesai....pahalanya sebesar Jabal Uhud...lihatlah Jabal Uhud  di bawah ini....
JABAL UHUD

Destinasi akhir hari itu....Pasar Kurma.....shopping buah kurma lagi.....best....terbaik dari pasar@ladang@kebun...hehehe....

No comments: