Saturday, July 19, 2014

MAKAN2 DI BANDUNG- BAB 2

Assalaamualaikum wbt,
(MEI 2014)
Sepanjang 5 hari berada di Bandung dan 3 kali golf di sana sempatlah pergi makan2 di Rumah Makan Sederhana yang terkenal dengan Masakan Padang dan jugak restoran masakan Sunda.  Aku sempat merakam dua sahaja restoran yang aku rasa sedap makanannya. 

Kalau di Rumah Makan Sederhana aku paling suka ayam pop dan ayam berkari mereka....perghhhhh

MACAM2 JENIS LAUK DI SINI
SEDAP JUGAK KARI KEPALA IKAN DI SINI
Sempat jugak kami mencuba makanan Sunda di Restoran Sindang Reret....yang paling aku suka semua jenis masakan ikan gurami mereka.....kawan2 pun tau aku suka ikan gurami....perghhhh....
NI DIA RESTORAN TU
SELESA DI RESTORAN INI
GURAMI MASAK KICAP
ULAM2AN MEREKA
GURAMI GORENG SAMBAL
GURAMI GORENG TAUCHU
ROJAK SAYUR ATAU GADO2
Hari terakhir selepas golf sempat singgah di Kartika Sari dan Amanda untuk membeli sedikit ole2 dari Bandung untuk keluarga tersayang....cookies di Kartika Sari dan Brownies di Amanda.
COOKIES YANG DISUKAI KELUARGA SAYA
KALI PERTAMA MENCUBA DI KEDAI AMANDA INI
DUA JENIS KUKUS DAN BAKAR
BROWNIES BAKAR DENGAN ALMOND
BROWNIES KUKUS

Alhamdulillah...golf berjalan lancar dan dapatlah shopping seluar di Toko Tiga dan beli sedikit buah tangan untuk keluarga. Golf di Indonesia tahun 2015 belum diputuskan lagi samada di Jakarta, Bogor atau di Surabaya....Insyallah jika ada rezeki dan masa lapang...

No comments: