Tuesday, August 19, 2014

MAKKAH KAMI DATANG ( BERSANTAI DI BUMBUNG MASJIDIL HARAM)- BAB 8

Assalaamualaikum wbt,
(2 Februari 2014- Maghrib ke Isya')


Selepas Maghrib biasanya aku akan luangkan masa lepak kat Bumbung Masjidil Haram untuk menikmati pemandangan Kaabah dari atas dan memerhati gelagat jemaah....umrah 2008 aku dulu semuanya begitu jelas dan sekarang bila ada Mataf ni....bumbung Kaabah memang jelas tetapi sedikit terlindung bahagian utama Kaabah. Yang pasti jam besar tersergam indah. 



Cuaca nyaman ketika bulan Februari ini, nak baca Quran ke nak baca Yasin ke..dan nak tido ke ..terpulang pada diri masing...aku sepertimana biasa selepas berdoa, solat sunat dan baca Yasin....cari lokasi untuk amik gambar menggunakan HP sahaja....belum berani hendak bawak masuk kamera DSLR ketika bersolat di dalam Masjidil Haram.


AKU BELUM PANDAI SELFIE....CUBA2 JER DULU
CANTIK KUBAH NI
SELFIE LAGI....LATARBELALANG ZAM ZAM TOWER
MASYALLAH...PENUH DENGAN JEMAAH
KAABAH ..CLOSED UP
JAM BESAR
VIEW PANORAMA MATAF DAN KAABAH

Selesai solat Isya,  aku bergegas pulang ke hotel untuk makan malam.....cabaran seperti biasa di Dataran Masjidil Haram penuh dengan jemaah yang lepak2...berjalan celah2 mereka pun satu cabaran kerana mereka terlalu padat dan menghalang jalan2 keluar (tunggu entri kerenah jemaah)

DI ARAS SATU DI CELAH2 PENGADANG
TU DIA CABARAN NAK BALIK KE HOTEL BERJALAN DI CELAH2 MANUSIA
PEMANDANGAN BIASA SETIAP WAKTU SOLAT TERUTAMA ISYA'

No comments: