Sunday, August 17, 2014

MAKKAH KAMI DATANG (UMRAH KEDUA)- BAB 7

Assalaamualaikum wbt,
(2 Februari 2014- Ahad)
Di Masjid Ja'ranah, kami menukar ke pakaian ihram dan memasang niat umrah dan bersolat sunat dan semua berkumpul di bas dan bas kami bergerak semula ke Makkah terus ke hotel Malak Al Taqwa, dan selepas simpan barangan berkumpul semula di lobi hotel terus menuju ke Masjidil Haram untuk buat umrah kedua. Alhamdulillah...lega sedikit kerana ini adalah umrah kedua. Perasaan bimbang semakin berkurang...syukurlah


Kumpulan kami dengan diketuai oleh Ustaz Muaz terus menuju ke Dataran Kaabah untuk buat tawaf memang jemaah seperti biasa masih penuh dan padat dengan jemaah....masih berhimpit2 bila tiba di tempat permulaan tawaf....di lampu hijau...Alhamdulillah lebih kurang 40 minit selesai 7 pusingan dan berkumpul di bahagian bawah Mataf kerana redup sambil solat sunat dan menikmati Kaabah yang tersergam. Masyallah. TQVM Ya Allah.

KENANGAN TERINDAH....SENTIASA RINDU SAAT2 INI...
SAAT2 INDAH BERSAMA AMMAR DAN DANIAL
MAAF...TERLUPA NAMA HJ YG KIRI TU, USTAZ MUAZ DAN ANAK2
LAGI SAAT2 INDAH AKU DAN KAABAH

Alhamdulillah....terus ke Bukit Safa untuk memulakan Saie...ada beberapa ajer gambar dan ada yang tidak jelas kerana aku terkejar2 ketika snap gambar tersebut....hehehe.

WIFE JUGAK POSING SEBELUM MEMULAKAN SAIE
SILAP AKU SEBAB TERKEJAR2 DAN TANGAN MENGGIGIL KETIKA INI
JEMAAH RAMAI TETAPI DAPAT BUAT SAIE DENGAN SELESA

Alhamdulillah umrah kedua kami lebih santai dan selesai lebih awal dan masing2 ceria selepas selesaikan umrah kedua tersebut.

SEMPAT SNAP DEPAN PINTU MASUK MASJIDIL HARAM

Selesai umrah kami lima beranak dan kakak aku terus ke bahagian food court di dalam Zam-zam Tower, macam2 ada di situ....termasuk kedai2 untuk membeli belah...kami mencari D Saji (tetapi tersesat....hehehe) anak2 dah lapar.....makan dulu di kedai yang menjual kebab dan merancang akan mencari semula D Saji keeesokan harinya.

No comments: