Thursday, June 14, 2012

KAYA KOK

Selamat Sejahtera Ke Atas Kamu,

Masih ingat entri saya pasal belanja sekolah....tahun 1976 hingga 1978,  belanja sekolah saya 20 sen,  masa rehat inilah saja kuih yang saya mampu beli....Kaya Kok.  Sehingga kini saya masih lagi suka makan kuih ini, rasanya tetap sama dan tetap sedap seperti dahulu.

SALAH SATU KUIH PEBERET SAYA SEHINGGA KINI
 
DULU HARGA CUMA 10 SEN DAN YANG BESAR 20 SEN
HARGA SEKARANG RM 1.10...ZAMAN DAH BERUBAH
LEMBUT DAN RAPUH....SEDAP SANGAT

Alhamdulillah....memori ini tetap kekal dengan jenis kuih yang saya sangat suka masa sekolah dulu....kebetulan kat belakang rumah,  kat Fasa 4 Tambahan ada satu kedai kek yang jual kuih ini,  kalau terasa rindu saya gerenti pergi beli.

6 comments:

Ayah Zain said...

as salam tn hj

az jarang jumpa kueh ni. mungkin x kisah kot dngn kueh manis

atuk said...

Assalamualaikum En Rosli

jarang ada jual tu...

ROZILA said...

Salam Tn Hj,

Saya suka juga kuih ni, dlm ada inti kaya.

rosli said...

Hj AZ,

Memang kekadang kaya dalam kuih tu agak manis

rosli said...

Hj Rozali,

Kebanyakan kedai kek biasa jual kuih ni

rosli said...

Rozila,

Betul tu, dlmnya inti kaya..nostalgia tgk kuih yang masih ada sejak zaman sekolah rendah dan menengah