Thursday, December 16, 2010

JENAKA DI PADANG GOLF 2 - ISTILAH 'KALAU'DI PADANG GOLF

Salam,


 Ni aksi aku tahun 2005, masa mula belajar driver
di Kelab Golf UPM

Aku mula main golf Januari 2005 bersama seorang sahabat baik aku Azhar Omar, dia 10 tahun muda  dari aku. Pro golf (cikgu) kami sama,  sama2 belajar,  sama2 khatam dan selalu bermain golf dengan dia....antara perkatan yang kami selalu guna di padang golf adalah 'kalau',  bila pukulan tak menjadi perkataan  'kalau' ni sentiasa menjadi alasan terbaik untuk 'cover' kelemahan kami......
  • kalau dapat par tadi kan best....
  • kalau dapat birdie  tadi kan best.......
  • bro, kalau dekat sikit tadi mesti dapat 'hole in one'.....
  • kalau tak mesti aku dapat 10 par tadi.....
  • kalau guna bola baru mesti jauh tee off tadi....
  • semuanya kalau......kalau dan kalau....
Selalu jugak Azhar tegur aku pasal perkataan kalau ni......tp skrg aku dah kurang atau tidak lagi  guna perkataan ni.....malu pun ada......permainan bukan bagus sangat.....tapi pasal nak cover kelemahan diri....ada saja alasan dan perkataan kalau...

Kalau permainan tidak bagus atau score tak bagus.....mudah saja...mengaku dan kata dengan diri sendiri..."aku memang belum bagus". Lepas tu pergi Driving Range dan berlatih lagi......

Tak perlu cari alasan dan kawan2 pun tak sakit hati dan tidak mengata di belakang kita.....hahaha..Perkataan 'kalau' kalau kita guna selalu memang boleh jadi 'sangat cemerlang' di padang golf.....

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum En Rosli

'kalau' tu dulu2 kannn
tapi sekarang mukin tak pakai lagi
dah meningkat mutu permainan...

Wassalam

rosli said...

Salam Hj Rozali,

Selagi main golf....selagi tu ada kalau....saya dah kurang sangat...tp kekadang terbabas jugak....terlupa.