Wednesday, December 1, 2010

TUGASAN TAK RASMI- NAIK SAMPAN DAN BELI KEK LAPIS- PART 3

Salam,
Hari kedua (25 Nov) di Kuching,  selepas program rasmi, ada masa sedikit lebih kurang jam 4.30 petang kami sempat naik sampan depan hotel, di Waterfront, tambang 50 sen seorang sehala, kami menuju ke Mira Kek House,  dalam sampan lebih kurang 3 hingga 5 minit sahaja.

 Tu dia kompleks kedai yang dituju

 Ni dia sampan yang kami pilih

  Dalam sampan menuju ke jeti seberang

Ni dia jeti Kg Boyan, Kuching

 Aku, Rizal(EPU) , taukeh sampan dan Zool( MERS 999)

Sebelah kiri hotel penginapan kami, 
Grand Margherita, Kuching

Habis kek ni, tadi bertimbun banyaknya,
separuh kami dah borong bawak balik
Semenanjung !

Balik semula ke jeti untuk pulang ke hotel...
puas hati dapat beli kek lapis basah...hehehe

Orang lelaki kalau beli kek ni 30 minit ajer termasuk , jalan kaki ke jeti dan perjalanan sampan,  pilih2 dan terus beli.....tak sempat merasa pun,  ada satu kumpulan perempuan tu....merasa kek ajer dah 20 minit lepas tu cakap lagi (ngumpat agaknya)....tp tengok mulut mengunyah  lagi....pot pet pot pet ...lepas tu beli satu ketul ajer pulak tu..letih aku tengok gelagat mereka ...aku mengatalah ni....jangan marah ok...aku pun manusia biasa yang punya perasaan....hahahahaha....

4 comments:

aznaz said...

salam dari Makkah


pot pet pot pet....hahahhahahhaha



waslam

nadz said...

Assallamualaikum,

kan itu namanya perempuan!
Tapi bagusnya tuan, belikak kek lapis yang sedap tu untuk di bawa balik,
Anak bujang mama berulang alik Sarawak - semenanjung, baru sekali dibelinya..tapi bukan yang kek basah, yg biasa2 jer..

rosli said...

Salam CL,

Hope rakan2 pompuan tak marah saya...saja mengusik mereka....kena kurangkan pot pet pot pet....tgk, rasa, beli dan jalan.....ramai lagi yang beratur nak beli....hehehe

rosli said...

Salam mama Nadz,

Wife saya yang suka kek lapis basah tu, saya tolong belikan,,, lagi satu ikan terubuk masin....memang wajib.

Betul tu mama nadz...kena terima hakikat orang pompuan memang teliti bila membeli.