Friday, July 23, 2010

MENIKMATI DAN MENGHAYATI KEBESARAN ALLAH S.W.T- PART 2

Salam,

Sekadar berkongsi beberapa gambar yang aku suka dan sama2 menghayati  kebesaran Allah s.w.t. Semua gambar ini sewaktu aku buat umrah tahun 2008 dengan menggunakan hp kamera Nokia E90 jer ni...

RNR Di antara Jeddah ke Madinah - 2008

Banyak khasiat buah kurma ni

Jabal Uhud - dikaitkan dengan Perang Uhud
dan dikatakan jika menziarahi orang meninggal 
maka pahala adalah sebesar Jabal ini.

Jabal Rahmah - pertemuan Nabi Adam dan Hawa

Jabal Thur  begitu penting dalam perjuangan 
Rasulullah s.a.w.

Laut Merah, Jeddah
antara laut yang paling tinggi kemasinannya di dunia

Masjid terapung  Ar Rahmah tepi laut Jeddah,
destinasi wajib hampir semua jemaah Malaysia samada selepas 
buat haji atau umrah


p/s kalau ada tersalah fakta tolong perbetulkan aku.  TK

4 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam rosli,

akak tak kisah...letaklah banyak2 gambar kenang2an umrah tu...akak sentiasa gembira menatapinya :))
rindu sangat dgn suasana begini...dah tak sabar rasanya!

rosli said...

Salam Hjh Zainab,

Tk kerana menyokong usaha saya memaparkan gambar2 ini dan saya pun masih lagi belum jemu dengan semua gambar ini.

Mohd Saad Hamid said...

Salam rosli,

Yang bukit tu bukan Jabal Thur tapi Jabal Nur.

rosli said...

Salam Tn Hj,

Tk kerana perbetulkan