Thursday, April 1, 2010

SEKITAR JEDDAH- KENANGAN MANIS 2008

Salam,

Ini selebihnya gambar sekitar Jeddah yang ada dalam simpanan aku.

Jeddah
Masjid di tengah2 Jeddah,  berhampiran tempat pesalah dihukum


Baru dan moden

Cantik dataran ni.

Salah sebuah rumah orang kaya di Jeddah, mgkn jugak VIP or keturunan Raja

Tembok  rumah pun cantik

Jalanraya lebar

Rumah ini ada sejarah tersendiri di Jeddah,  aku dah lupa yang yang mutawwif bagi tau dulu.

Cantik Masjid ni. Kita pun ada satu di Melaka, satu di Trengganu dan satu di Pulau Pinang (tg Bungah) 
Kubah utama masjid tepi laut di Jeddah ini

Biasanya majoriti jemaah Malaysia akan di bawa ke masjid ini sebagai destinasi terakhir bersolat dan ziarah sebelum bertolak ke Aiport Jeddah.  Aku pernah rasa 'bingung' dan 'rasa hilang di sini', masa tu baru lebih kurang 3 jam meninggalkan Kaabah selepas tawaf wida'.....Subhanallah. Yang paling best tentang masjid ini adalah pemandangannya cantik di tepi laut dan mengadap Laut Merah .

10 comments:

Atikah said...

Salam en Rosli,

Cantiknya permandangan.... terasa lak nak ke sana... InsyaAllah...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam rosli,

Rupanya ada lagi gambar2 untuk dikongsi...TK.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, rasa 'bingung' tu mcm terlepas sesuatu dan kalau boleh nak berpatah balik ke Mekah. Itulah tarikan Magnet Baitullah.

Amin.

tq.

boxhousestudio said...

betul tu rosli...

manzlie said...

salam from Makkah..


alhamdulila...
cantik sungguh gambar gamabr koleksi saudara yer..


waslam

rosli said...

Salam Semua dan Atikah,

Sori lewat reply....kat hotel saya kepenatan so tak bukak langsung pc malam tadi....TK. kalau ada rezki ke sana secepat semasa masih muda, byk yg Atikah boleh tgk di sana

rosli said...

Salam hjh Zainab,

Kat Jeddah itu saja gambar yang ada baki....perjalanan pualng ke Msia lepas tu...

rosli said...

Salam Hilmy,

Betul tu, tarikan Kaabah memang kita tak boleh nak bayangkan...

rosli said...

Salam BHS,

Terima kasih kerana menyokong pendapat saya

rosli said...

Salam CL,

Terima kasih, tp gambar CL lagi cantik2