Sunday, June 6, 2010

KEINDAHAN TELUK NIPAH - PART 2

 Salam,

( Entri yang ke 100, tak sangka boleh menulis sebegini banyak....Syukur pada Allah kerana bagi kekuatan pada diriku.....Amin)

Ada lagi beberapa keping gambar sekitar pantai Pasir Bogak dan Teluk Nipah, P. Pangkor

Menuju Pantai Pasir Bogak

 Pantai Pasir Bogak
Cantik dan bersih pantainya
Jalan menuju Teluk Nipah

Dah sampai Teluk Nipah, 
ada kedai2 baru dibina semula

Laut tenang waktu ini

Waktu dah dekat senja
Banir pokok terbesar di Kem ini

Ulat gonggok ni pun besar dah dekat 6 inci panjangnya

Hampir semua pokok ditanda dengan nama saintifik
Depan tu pulau Pangkor Laut

Senja tapi matahari terbenam terlindung

12 comments:

mama ju, said...

Salam Sdr Rosli

Cantik2 dan jelas gambar2 tu...

Rasanya baru bila sdr buat N3 mula2...dah ke 100! Tahniah...tu
maknanya sdr banyak idea..

Terus menulis...

Cuti sekolah pegi mana?

nadz said...

Assallamualaikum Rosli,

Tengok pemandangan macam ni..jiwa tenang saja. Tuhan menganugerahkan alam yang indah itu untuk kita..Alhamdulillah.
Dan ada orang pandai merakamkannya..ada yang guna camera dan ada yang pakai berus ...
Tapi semuanya kerana keindahan.

rosli said...

salam Mama ju,

TK. cuti saya tak ke mana, kecuali minggu akhir cuti akan bercuti dengan anak2 di TM Resort PD dari 18 hingga 20 Jun. Cuti sekolah pun habis masa tu.

Minggu ni ( tadi saya ke Kg arwah abah dan emak saya di Banting, byk gambar saya snap dan akan share bersama.

Next week byk majlis kahwin sedara dan anak kawan2 pejabat.

Mama ju pulak ada rancang ke mana2 bersama keluarga ker ?

rosli said...

Salam Mama Nadz,

Teringin nak tgk gambar yang dilukis mama nadz tu....

Ada byk lagi gambar di kg saya di banting dan aktivit laut di kg saya pulak. Wpun tidak mebesar di kg, saya mmg suka kehidupan di kg, pokok buah, kopi, durian, petai dan byk lagi yg akan saya paparkan.

manzlie said...

salam from Makkah..


cantekk nyer....suker tengok...


wasalm

rosli said...

Salam CL,

TK, sekadar berkongsi bersama kawan2

rosli said...

Salam CL,

TK, sekadar berkongsi bersama kawan2

kak su said...

Salam En Rosli,

Seronokkan bercuti di Pangkor.
Hari tu kami sempat mencandat sotong guna pancing dr pantai...mencabar juga...

Cabarannya masa bila tau...????

Masa bila tengok org dapat lain dapat la...besar2...geram kami tak da rezeki dpt seekor jer...

Alhamdulillah...

Cakap pasal gambar ..akak tak dak blog....tak dapat nak share.

Anak lelaki pun sedang merenggek nak kamera canggih... agaknya dsl la tuu kut...macam yg kat ahli2 PDKM duk habaq tuu kut...

Tak tau dia berjaya pujuk ke @ tak.. bapaknya?? Hee..hee...

Wslm.

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah en. Rosli.
Allhamdullah..lama kelamaan sudah banyak N3 ye..

Kali ini en Rosli berjalan bersama keluarga ke..maklumla la cuti sekolah sekarang ini.

rosli said...

Salam Kak su,

Tak sangka kat situ boleh mencandat sotong, best tu....maybe next time boleh cuba satu hari nanti.

Bagus beli dslr tu, bagus utk anak2, biar mereka belajar dan gambar mesti cantik sgt.

rosli said...

Salam MI,

Masa di pangkor hari tu, bersama officemate, cuti sekolah ni akan ke PD dan Melaka sahaja. Tahun ini saya tak byk outing bersama keluarga kerana anak sulung akan amik SPM, nak pastikan dia belajar dan tidak kepenatan bila kami byk berjalan. Pilih yg dekat2 sahaja.

مسافر_اسلام said...

Allhamdullah..ada juga aktiviti kekeluargaan. Seronok tu.