Thursday, March 4, 2010

LCCT-MEDAN-PRAPAT-BERASTAGI-MEDAN 2006

Salam,

Masa ni aku hanya ingat nak senang-senang dengan kawan2. Kekadang terlupa pasal keluarga sendiri.  Tahun 2006 dua kali aku ke Medan bermain golf dan berjalan-jalan.  Memang best dapat berjalan ke semua tempat ini dan aku dari kecik memang nak sangat gi Danau Toba.  Semua permintaan aku Allah bagi.  Sekarang baru perasan bahawa nikmat berjalan dengan kawan-kawan dan sendirian tidak sama bila bersama dengan keluarga di Bandung Februari lepas.
 
 Danau Toba...memang sunyi dan damai,,,,tetapi tidak  sedamai Laut Merah di Jeddah

 
Tercapai jugak hajat bergambar di Danau Toba

 
Perkarangan hotel di Prapat, Danau Toba

 
Rumah rehat Simarjarunjung,  menu khas goreng pisang panas dan teh Danau Toba...aku tak sure di mana lebihnya goreng pisang sini....rasa biasa ajer....mungkin tehnya lain sikit.. taukeh kedai jangan marah ok....


 
Salah sorang sahabat aku,  Bro Zalawi

 
Ni lagi sorang sahabat aku Bro Salim dengan aku di Danau Toba

 
Sebelah kiri aku Air Terjun Sipiso-piso...tak kuasa nak berjalan turun..so letak air terjun sebelah kanan aku jer..

 
Pemandangan Kota Medan dari atas bukit di Berastagi

 
Lepak kat gerai jagung bakar di tepi jalan di Berastagi,  jagung bakar kat pasar malam tempat aku lagi sedap.....orang Berastagi jangan marah ok !


 
 Singgah di kedai ni,  beli kacang, kek lapis Medan, jus sirsak ( durian belanda) macam2 ada...

Selepas Mei 2006 aku dah jarang sangat berjalan-jalan bersama kawan2, hujung 2006 hingga hujung 2007 aku sibuk dengan TMFC.  Tahun 2008 merubah segala-galanya......LEBIH BAIK JADI BEKAS ORANG JAHAT DARI BEKAS ORANG BAIK.......Diri aku, wife aku ,anak2 aku ,adik beradik aku semakin penting buat aku.....semoga aku dan mereka semua sentiasa mendapat perlindungan Allah.

Jangan lupa entri umrah 2008 aku......bukan mudah nak berubah....sayu, sedih, silap,lupa, ego, takut, hidayah semua ada.....

12 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam saudara rosli,

memang kak nab setuju dgn rosli tu. keluarga kita amat penting bagi kita..sentiasa bersamalah jika boleh,kerana kita tak tau apa yang akan berlaku.baguslah saudara bawak anak2 pi jalan2 ke bandung tu, ianya boleh mengeratkan lagi hubungan antara anak dgn ibubapa.

rosli said...

Salam Hjh Zainab,

Terima kasih kerana menyokong saya. Kalau ada rezki dan masa yang sesuai kami akan ke Bandung lagi Januari 2011....lama lagi tp tiket dah tempah. Tunggu anak sulong lepas SPM

manzlie said...

salam rosli..

alhmdulilah entry nih mengubat kerinduan cl pada danau toba...dah lama tak pegi nih...teringat kisah lampau..hehehehh

waslam

rosli said...

Salam CL,

Wa wa wa, CL pun ada kenangan di danau Toba....tak ape kita pernah sama2 muda dulu....

Danau Toba masih cam dulu....nyaman dan luas mata memandang....

Ummi Humaira said...

salam akhi Rosli ...

ummi belum berpeluang lagi ke sana .. harap2 mdh2an dpt ler jejak kaki gak suatu masa nanti...

tapi ummi jalan2 memang ler dgn family . meriah .

rosli said...

Salam Ummi,

Satu hari nnti smpi lah tu....bila kita berniat mcm kita berdoa jugak...klau yg suka amik photo mmg Danau Toba antra tmpt yg cantik...luas pemandangan...cuaca boleh tahan sejuk sebelah malam...sentiasa berangin...hotel nya tk ada hawa dingin kerana ada ventilation/exhaust fan yang bawak angin sejuk dari luar ke dalam bilik.

Tp klu di Berastagi sejuk cam Genting Highlands kita....sayur2an subur sgt kat situ...

rezeki said...

salam rosli

alhamdulillah, Allah mengurniakan kpd mu taufik , hidayah dan petunjuk dan tuan juga bersedia menyambutnya walaupun mungkin pada masa itu tentu pelbagai benda yang bermain di fikiran

kita sebagai manusia mmg tidak sempurna dan byk kelemahan dan kekurangan

Tak apalah, yang penting menuju ke arah perubahan yang baik dan positif dari tidak mau berubah walaupun telah ditunjukkan dgn pelbagai petunjuk dan hidayah dari Allah

semoga berbahagia selalu disamping keluarga dalam keredhaan dan perlindungan Allah

insyallah

rosli said...

Salam Rezeki,

Tk atas komen dan sokongan , saya bersyukur sgt sekarang ini dan sentiasa berdoa agar tidak tidak berpatah balik ke perangai lama saya.

Zie said...

Salam En. Rosli,

Saya pernah ke Danau Toba tapi tak sampai-sampai lagi ke Tasik Kenyir, Terengganu. Ada yang kata Tasik Kenyir lebih indah dan cantik, betul ke?

rosli said...

Salam Zie,

Saya pun belum pernah smpi ke sana, mmg cantik kata org, syurga bagi pemancing ikan....skrg ada satu tarikan baru...mereka bela ikan kelah yang jinak2 dan boleh mandi bersama ikan2 tersebut boleh pegang2 lagi....

Zie said...

Salam En. Rosli,

Terima kasih atas info ini, Insya Allah saya ingin ke Tasik Kenyir, kadang yang jauh saya sampai banyak kali, kat negara sendiri tak sampai-sampai lagi...

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.